|

بررسی جاذبه های طبیعی و گردشگری منطقه آستارا

بررسی جاذبه های طبیعی و گردشگری منطقه آستارا

شهر آستارا، یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان، در شمال کشور است که در همسایگی کشور آذربایجان قرار دارد. در این شهر مرزی، جاذبه های گردشگری فراوان که ترکیبی از زیبایی‌های جنگل، کوه و دریا است به چشم می‌خورد. همچنین علاوه بر خودنمایی این همه رنگ و لعاب زیبا، بازارهای سنتی نیز، این شهر را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

اگر شما نیز قصد مسافرت به شهر زیبای آستارا را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن معرفی و آشنایی با جاهای دیدنی آستارا، سفری خوش و خاطره انگیز را برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.

تالاب استیل آستارا

یکی از مهمترین و زیباترین جاذبه های گردشگری آستارا، تالاب استیل است که در حاشیه جاده‌ای که به تالش ختم می‌شود واقع شده است. این تالاب که در 4 کیلومتری شهر آستارا قرار گرفته، به دلیل داشتن چشم‌اندازهای کوهستانی زیبا، کشتزار و شالیزار افراد زیادی را به خود جذب می‌کند.

همچنین این تالاب هر ساله میزبان پرندگان مهاجری است که از سمت اروپای مرکزی به تالاب استیل آمده‌اند. یک نکته بسیار حیرت‌انگیز که باعث جذب توریست به این منطقه شده است، حرکت درختانی است که ریشه آن‌ها در آب است و با جنبش آب، درختان نیز به حرکت درمی‌آیند.

آدرس تالاب استیل: در حاشه جاده رشت ـ آستارا، 4 کیلومتری آستارا

کوه اسپیناس

پشت تالاب زیبای استیل، رشته‌کوهی مرتفع و سر به ‌فلک کشیده به اسم اسپیناس قرار دارد که از این کوه، آبشار جذاب لاتون سرچشمه می‌گیرد. قرار گرفتن این رشته‌کوه در کنار تالاب و جذابیت فوق‌العاده این ناحیه، باعث جذب کوهنوردان برای فتح قله اسپیناس شده است. به همین دلیل این نقطه یکی از نقاط پر تردد و جاذبه‌ای پرطرفدار در شهر آستارا محسوب می‌شود.

کوهنوردان بعد از ایستادن در قله کوه اسپیناس، در واقع در طبیعتی زیبا و بکر که از ابر پوشیده شده است قرار دارند.

آدرس کوه اسپیناس: 17 کیلومتری شرق شهر لوندویل آستارا

رود آستاراچای

یک رود بسیار زیبا در آستارا وجود دارد که شاخه‌های فرعی آن از گردنه حیران و ارتفاعات جنگل بهارستان سرچشمه می‌گیرد. نام این رود آستاراچای است که یکی از دیدنی‌های آستارا محسوب شده و افراد زیادی را محو زیبایی خود می‌کند. این رود کم عمق، دارای طبیعتی زیبا در اطراف خود است که گاهی مسافران را تشویق به ماهیگیری و خوردن ماهی کباب در این طبیعت می‌کند.

آدرس رود آستاراچای: شمال آستارا، مرز بین ایران و آستارا

گردنه حیران

گردنه حیران یکی از حیرت‌انگیزترین جاده‌های ایران است که در حد فاصل تونل خروجی اردبیل تا آستارا قرار دارد. در یک سمت این جاده‌ی زیبا، کوه و در یک سمت دیگر دره‌ای نه چندان عمیق قرار گرفته که درون آن آب رود آستاراچای جریان یافته است و همواره پذیرای مسافران زیادی است که به این نقطه سفر کرده‌اند.

جالب است بدانید کلیه مراتع و مزارع این گردنه پوشیده از گل و کندوهای عسل است که بوی مطبوع این طبیعت به همراه ابر و مه غلیظ درون جاده، صحنه‌ای جذاب و فراموش نشدنی را برای مسافران بوجود می‌آورد.

آدرس گردنه حیران: جاده اردبیل ـ آستارا، ابتدای تونل اردبیل تا 5 کیلومتری آستارا

تله کابین و سورتمه حیران

تماشای زیبایی‌های بی‌نظیر گردنه حیران از بالای تله‌کابین یکی از جاذبه‌هایی است که نباید از آن گذشت. در جاده آستارا ـ اردبیل، تله‌کابینی با 1500 متر ارتفاع قرار دارد که از مهمترین دیدنی‌های آستارا به حساب می‌آید. تله‌کابین حیران، به جنگل زیبای فندقلو راه دارد که در این جنگل امکانات رفاهی از قبیل: هتل، رستوران و پیست کارتینگ برای مسافران مهیا است. همچنین بزرگترین سورتمه ریلی ایران در این منطقه احداث شده است که همواره باعث پرطرفدار شدن آن شده است.

آدرس تله‌کابین و سورتمه حیران: دهکده توریستی حیران، آستارا

باغ پرندگان آستارا

یکی از جاذبه های بسیار زیبا شهر آستارا باغ پرندگان است که در ورودی جاده آستارا واقع شده است. در این باغ بیش از 300 پرنده وجود دارد که از گونه‌های مختلف و کمیابی مانند: مرغ‌های تزئینی، طاووس، قرقاول، کبک، طوطی، بلبل، مرغ‌مینا و امپراتور هستند.

افراد و به خصوص کسانی که علاقه بسیاری به پرندگان دارند معمولاً از این باغ دیدن کرده و عکس یادگاری می‌گیرند.

آدرس باغ پرندگان آستارا: ورودی جاده آستارا از سمت رشت

چشمه آبگرم علی داشی

بسیاری از شهرهای شمال کشور دارای چشمه آبگرم هستند که معمولاً این چشمه‌ها خواص درمانی داشته و به این دلیل به جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند. شهر زیبای آستارا نیز، از این قاعده مستثنا نبوده و افراد زیادی را به چشمه آبگرم خود یعنی چشمه علی‌داشی جذب می‌کند.

گردشگران معتقدند آب این چشمه خاصیت درمانی داشته و جهت رفع درد مفاصل، درد‌دل، کمردرد، دردچشم، قولنج و حتی تقویت اعصاب مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین اطراف این چشمه میان طبیعتی زیبا و بکر واقع شده که به جذب بیشتر افراد به خود کمکد شایانی می‌کند.

آدرس چشمه آبگرم علی داشی: روستای گیلده، 30 کیلومتری غرب شهر

باغ ملی آستارا

در شهر آستارا یک پارک بسیار قدیمی و باقی‌مانده از دوره قاجار به نام باغ ملی آستارا وجود دارد. این باغ که یکی از جاذبه های گردشگری آستارا محسوب می‌شود، دارای بخش‌های مختلفی از جمله: آمفی تئاتر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه و زمین بازی کودکان است که باعث جذب افراد زیادی به این نقطه شده است.

آدرس: آستارا، روبه‌روی گمرگ شهر آستارا

فلای تودی، دسترسی به بهترین نقاط جهان

شما نیز در صورت تمایل به گردشگری و بازدید از مناطق زیبا و متنوع، به سایت فلای تودی مراجعه کرده و با هتل های آستارا آشنا شوید. شهر آستارا با جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوان، هرساله افراد مختلفی را به سمت خود جذب کرده که از مشاهده زیبایی‌های این نقطه لذت می‌برند. مجله گردشگری فلای تودی با معرفی بهترین جاهای دیدنی شهر مورد نظر شما، در تحقق سفری جذاب و خاطره‌انگیزی شما را یاری می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها