|

پاول دوروف خبر داد:

تلاش FBI برای نفوذ به تلگرام

بنیان‌گذار تلگرام در یک مصاحبه ویدئویی گفت افزایش نظارت دولت‌ها به نوآوری ساخت دستگاه‌هایی می‌شود که ارتباطات امن را تضمین می‌کنند.

 تلاش FBI برای نفوذ به تلگرام

 پاول دوروف، بنیان‌گذار شبکه اجتماعی تلگرام، در مصاحبه‌ای با خبرنگار آمریکایی، تاکر کارلسون، پیش‌بینی کرد که افزایش نظارت دولتی منجر به توسعه دستگاه‌های ارتباطی امن مشابه کیف پول‌های سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال شود. دوروف تجربیات گذشته را یادآور شد و در مورد اینکه چگونه نهادهای دولتی به سرکوب تبادل خصوصی اطلاعات ادامه می‌دهند، توضیح داد: «با افزایش قدرت فناوری، تحمل دولت‌ها نسبت به حریم خصوصی کاهش می‌یابد. این یک روند بسیار واضح است.» به باور او سازمان‌های دولتی به طور مداوم در تلاش برای سرکوب تبادل خصوصی اطلاعات هستند. او گفت: «دولت‌ها با حریم خصوصی خیلی موافق نیستند و فناوری‌های زیادی برای نظارت بر امور دارند.» همچنین او در این مصاحبه خبر از افزایش نظارت FBI روی تلگرام داد.

به گزارش «فن‌زی» دوروف بر اجتناب از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر برای حفظ کنترل کامل بر عملیات تلگرام تأکید کرد. او به نگهداری «چند صد میلیون دلار» پول و بیت‌کوین اشاره کرد که به او امکان می‌دهد پروژه‌ها را با مالکیت کامل راه‌اندازی کند. در حالی که او قبلاً برای سرمایه‌گذاری‌ها، از جمله پروژه ارزهای دیجیتال، سرمایه جمع‌آوری می‌کرد، اکنون به منابع شخصی متکی است. او افزود که ملک، جت یا کشتی تفریحی ندارد، چرا که اولویتش، آزادی است.

 کاربران تلگرام از مرز یک میلیارد عبور خواهند کرد

 او در ادامه در مورد تلگرام عنوان کرد: «احتمالاً در عرض یک سال کاربران فعال ماهانه تلگرام از مرز یک میلیارد عبور می‌کنند.» به گفته دوروف تلگرام مانند آتشی که سراسر جنگل را شعله‌ور می‌کند، در حال گسترش است. دوروف گفت هدف تلگرام که اکنون ۹۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، این است که یک «پلتفرم بی‌طرف» باقی بماند و نه یک «بازیگر در ژئوپلیتیک». این کارآفرین روسی الاصل بیان کرد که در سال ۲۰۱۴ به دلیل دخالت دولت در شرکتی که خود تأسیس کرده بود، از روسیه گریخته است.

 دوروف در ادامه گفت که ایده یک برنامه پیام‌رسان رمزگذاری شده را به عنوان راهی برای برقراری ارتباط در زمانی که در روسیه تحت فشار بود، مطرح کرد. او روسیه را ترک کرد زیرا نمی‌توانست دستورات هیچ دولتی را بپذیرد. دوروف این ادعا را که تلگرام توسط روسیه کنترل می‌شود، رد کرد و آن را به عنوان شایعه نادرستی دانست که توسط رقبای او که نگران رشد تلگرام بودند، پخش شده است.

مصاحبه دروف

 پس از اینکه روسیه در سال ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد، تلگرام به ابزاری برای هر دو دولت و محلی برای ارسال و دسترسی به اطلاعات فیلتر نشده درباره جنگ تبدیل شد. رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، آدرس‌های ویدئوهای روزانه خود از تحولات میدان نبرد را در تلگرام به اشتراک می‌گذارد. کرملین نیز فعالیت‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را در تلگرام اعلام می‌کند. دوروف گفت که تلگرام هم توسط مبارزان اپوزیسیون و هم توسط دولت‌ها استفاده می‌شود.

 ایالات متحده به دنبال جاسوسی در تلگرام

 او همچنین ادعا کرد که FBI به دنبال افزایش نظارت بر تلگرام از طریق نصب برنامه‌های بکدور است و در طول اقامتش در آمریکا از سوی این نهاد تحت فشار قرار گرفته بود. او تصریح کرد: «دولت ایالات متحده به دنبال نصب یک بکدور برای تلگرام بود تا از کاربران جاسوسی کند.» او گفت که اقدامات FBI یکی از دلایلی بود که ایده تأسیس این شرکت در سانفرانسیسکو را کنار گذاشت.

 در همین راستا او بی‌طرفی ژئوپلیتیکی امارات متحده عربی را برای کارآفرینانی که به دنبال حفظ حریم خصوصی هستند، مناسب و ایده‌آل دانست. دوروف در این باره توضیح داد: «امارات کشور کوچکی است که می‌خواهد با همه دوست باشد. از نظر ژئوپلیتیکی با هیچ یک از ابرقدرت‌های بزرگ همسو نیست. و من فکر می‌کنم امارات بهترین مکان برای یک پلتفرم بی‌طرف مانند ماست؛ اگر می‌خواهیم مطمئن شویم که می‌توانیم از حریم خصوصی و آزادی بیان کاربرانمان دفاع کنیم.»

 او معتقد است که کشورهای قدرتمند و بزرگ مکان مناسبی برای افرادی که حریم خصوصی می‌خواهند، نیستند. اما بع باور دوروف به زودی نوآوری‌هایی آشکار می‌شوند تا پلتفرم‌های پیام‌رسانی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین را قادر سازند با چنین چالش‌هایی به مبارزه کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها