|

ایران در رتبه سوم تعداد کانال و کاربر تلگرام است

​ بررسی‌های سایت telemetr نشان می‌دهد که ایران پس از هند و روسیه بیشترین تعداد کانال‌های تلگرامی را در جهان دارد.

 ایران در رتبه سوم تعداد کانال و کاربر تلگرام است

 بررسی‌های سایت telemetr نشان می‌دهد که ایران پس از هند و روسیه بیشترین تعداد کانال‌های تلگرامی را در جهان دارد.

به گزارش «فن‌زی» بر اساس بررسی‌ها و آمارهای اخیر سایت telemetr ایران در رتبه سوم از نظر تعداد کانال‌های تلگرامی و تعداد اعضا کانال‌ها قرار دارد. این آمارها نشان می‌دهند که ۲۱۱ هزار کانال تلگرامی در ایران وجود دارند و که مجموع تعداد اعضای آنها یک میلیارد نفر است. در این رده‌بندی روسیه و هند به ترتیب در رتبه اول و دوم قرار دارند. همچنین بررسی‌های این سایت از کانال‌های تلگرامی پر مشترک در سراسر جهان نشان می‌دهد که برخی کانال‌های ایرانی مانند خبر فوری و پروکسی با بیش از ۴ میلیون عضو در بین ده کانال اول جای دارند. از سوی دیگر ۱۱ کانال از ۵۰ کانال اول تلگرام ایرانی هستند.

 سایت telemetr یک کاتالوگ از کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی است. این سایت نشان می‌دهد ۸.۹ میلیون کانال و چت در تلگرام وجود دارند که مجموع تعداد مشترکان آنها ۶۱.۵ میلیارد نفر است.

تلگرام

 این آمارها نشان می‌دهند پیام‌رسان تلگرام در ایران با وجود فیلترینگ از محبوبیت زیادی برخوردار است و کاربران ایرانی از نظر تولید محتوا در این پلتفرم بسیار فعال هستند.

در همین زمینه آخرین نظرسنجی ایسپا که بهمن سال گذشته در مورد فعالیت ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد نشان داد که اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی ایرانیان هستند. طبق نظرسنجی ایسپا ۴۶ درصد از مردم از اینستاگرام استفاده می‌کنند و در این بین استفاده‌کنندگان واتس‌اپ به ۳۵.۳ درصد می‌رسد و تلگرام نیز با وجود گذشت بیش از ۶ سال از فیلترینگ آن هنوز ۳۴.۲ درصد مخاطب دارد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها