|

دادستانی ۱۳ پلتفرم را به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیط منع کرد

دادستانی تهران با ارسال نامه به ۲۰ شرکت هواپیمایی آنهار از خرید و واگذاری فروش بلیط به ۱۳ پلتفرم مطرح فعال در این زمینه منع کرده است.

دادستانی ۱۳ پلتفرم  را به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیط منع کرد

دادستانی کل استان تهران با ارسال نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی به آنها اعلام کرده که به دلیل گران‌فروشی تا اطلاع ثانوی از هر گونه واگذاری و فروش بلیط به ۱۳ پلتفرم آنلاین فعال در این زمینه خودداری کنند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که این پلتفرم‌ها بنابر ادعای خود تنها در این زمینه واسطه هستند و دخالتی در قیمت فروش بلیط‌ها ندارند.

در بین این ۱۳ پلتفرم نام استارتاپ‌های نام‌ آشنا حوزه فروش بلیط آنلاین دیده می‌شود. علی‌ بابا، فلای‌تودی، مستربلیط، فلایتیو، اسنپ تریپ، ساینا گشت زورق، آنی تیکت، سفر مارکت، چارتر ۷۲۴، جهان پرواز دزفول، مقتدر سیر ایرانیان tixcharterr و parvaz747 پلتفرم‌هایی هستند که دادستانی اعلام کرده ۲۰ شرکت هواپیمایی کشور حق واگذاری و فروش بلیط به آنها را ندارند.

دادستانی

دادستانی علت این ممنوعیت را «گران‌فروشی بلیط مسافرت‌های هوایی» توسط این شرکت‌ها عنوان کرده است. این اولین بار نیست که پلتفرم‌های آنلاین به دلیل گران‌فروشی از فعالیت ممنوع می‌شوند. تابستان گذشته نیز  سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق مجوز علی‌‌‌بابا به دلیل تخلف خبر داد و هفته بعد آن هم  این موضوع در قالب فیلتر ۱۳ سایت دیگر فروش آنلاین بلیط دنبال شد.

این اتفاق در آستانه شروع به سال جدید در حالی رخ می‌دهد که اواخر بهمن‌ ماه، وزیر راه‌ و شهر‌سازی از ایجاد سامانه‌ای دولتی برای فروش بلیط هواپیما به منظور ساماندهی این بازار خبر داده بود. منع کردن پلتفرم‌های فعال در حوزه بازار فروش آنلاین بلیط به دلیل گران‌فروشی در حالی رخ می‌دهد و از آنسو یک وزارتخانه به دنبال ایجاد سامانه‌ای کاملا دولتی در این زمینه است که  فعالان این حوزه مشکل اصلی افزایش قیمت بلیت هواپیما را در فروش آنلاین آن نمی‌دانند، بلکه اعلام می‌کنند تعداد کم پروازها و نرخ دستوری باعث ایجاد مشکل در این بازار شده است. همچنین از طرف دیگر آنها معتقدند ایجاد یک سامانه دولتی نه تنها موجب ساماندهی بازار نخواهد شد ،بلکه انحصاری جدید در بازار ایجاد می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها