|

تخصیص ۵۰ میلیون دلار بودجه برای کارآفرینان زن

صندوق جهانی و کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده ۵۰ میلیون دلار برای کارآفرینان زن در حوزه اقتصاد دیجیتال در نظر گرفته‌اند.

 تخصیص ۵۰ میلیون دلار بودجه برای کارآفرینان زن

 صندوق جهانی و گروه تجارت بین‌الملل ایالات متحده در حاشیه سیزدهمین کنفرانس وزیران در ابوظبی، یک صندوق جهانی ۵۰ میلیون‌دلاری را جهت کمک به زنان کارآفرینان برای بهره‌گیری از فرصت‌های تجارت بین‌المللی و اقتصاد دیجیتال راه‌اندازی کردند. صندوق زنان صادرکننده در اقتصاد دیجیتال (WEIDE) به مشاغل تحت رهبری زنان و زنان کارآفرین در اقتصادهای درحال‌توسعه و کشورهای کمتر توسعه‌یافته کمک می‌کند تا فناوری‌های دیجیتال را بپذیرند و فعالیت و حضور خود را در سطح آنلاین گسترش دهند.

 نگوزی اوکونجو-ایویلا، مدیر کل سازمان تجارت جهانی، در این مورد گفت: «تجارت دیجیتال و به طور خاص تجارت خدمات ارائه شده به صورت دیجیتال، بخشی از تجارت بین‌المللی است که به سرعت رشد می‌کند. به طور متوسط این بخش از سال ۲۰۰۵ با رشد ۸ درصدی مواجه بوده است. در عصر تجارت دیجیتال، کسانی که از موج اول جهانی‌سازی جا مانده‌اند، اکنون فرصت برای آنها مهیا شده است. دیجیتالی‌سازی فرصت‌های بی‌سابقه‌ای را برای توانمندسازی زنان کارآفرین، مساوی کردن زمینه‌های بازی و تقویت رشد فراگیر به ما ارائه می‌دهد.»

 پاملا کوک همیلتون، مدیر اجرایی کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده نیز در این مورد توضیح داد: «زنان در کشورهای درحال‌توسعه بارها به ما گفته‌اند که عدم دسترسی به منابع مالی یک مانع کلیدی برای تجارت است. با این صندوق جدید، زنان کارآفرین منابع مورد نیاز را برای انجام تجارت فرامرزی و آنلاین خواهند داشت.»

 ثانی احمد آل زیودی، وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی در این باره اعلام کرد: «توانمندسازی زنان در تجارت، کلیدی برای بازگشایی پتانسیل کامل اقتصادی ما است. بهبود دسترسی به منابع مالی برای این هدف ضروری است. این صندوق جدید یک گام مهم است که زنان کارآفرین درخشان را قادر می‌سازد تا سرمایه مورد نیاز خود را برای تبدیل ایده‌هایشان به شرکت‌های موفق به دست اورند. امارات متحده عربی مفتخر است که نقش خود را در حمایت از این ابتکار حیاتی ایفا کند.» امارات متحده عربی ۵ میلیون دلار به عنوان اولین کمک به این صندوق اختصاص می‌دهد.

 راه‌اندازی این صندوق در جریان رویداد مشترک صندوق جهانی و کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده در مورد زنان و تجارت اتفاق افتاد. این کنفرانس دو روزه به توانمندسازی اقتصادی زنان می‌پردازد. در این دو روز وزرای سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا در کنفرانسی که به میزبانی امارات متحده عربی برگزار می‌شود، در مورد کار و آینده سازمان تجارت جهانی گفت‌وگو و اقدام کنند.

 صندوق زنان صادرکننده در اقتصاد دیجیتال برای درخواست‌دهندگان در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ باز خواهد شد.

 در روز اول رویداد، صندوق جهانی و کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده به صورت مشترک میزبان اجلاس «شی تریدز» بودند که در آن بیش از ۲۵۰ زن کارآفرین از بیش از ۶۰ کشور و همچنین رهبران تجارت حضور داشتند. شرکت‌کنندگان در مورد راه‌حل‌های مشخص برای چالش‌های پیش روی زنان کارآفرین بحث کردند و فرصت‌های دسترسی زنان را به بازارهای جدید در سیستم تجارت جهانی مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین در کلاس‌های مستر که توسط کارشناسان برجسته‌ای از سازمان جهانی مالکیت فکری، کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده، شرکت پستی بین‌المللی دی‌اچ‌ال و شرکت حقوقی سیدلی استین ارائه شده بود، شرکت کردند.

 کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده همچنین همکاری خود را با شرکت توسعه اقتصادی دبی برای راه‌اندازی مرکز «شی تریدز» در خاورمیانه و شمال آفریقا گسترش داد و یادداشت تفاهمی با شورای ارتقای صادرات نیجریه برای برقراری «شی تریدز هاب» در این کشور امضا کرد. بدین صورت تعداد مراکز «شی تریدز» در سراسر جهان به ۱۷ مرکز خواهد رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها