|

روش صحیح ثبت نام فارکس از ایران

یکی از بازارهای مالی که این روزها بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته، بازاری به نام فارکس بوده که به دلایل متعددی توانسته نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب نماید

روش صحیح ثبت نام فارکس از ایران

بازار فارکس

یکی از بازارهای مالی که این روزها بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته، بازاری به نام فارکس بوده که به دلایل متعددی توانسته نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب نماید. بازار فارکس یک بازار 24 ساعته بوده که سرمایه‌گذار می‌تواند هم در زمان افزایش ارزش دارایی‌ها و هم در زمان نزول ارزش، سود خود را از این بازار کسب نماید. به دلیل ماهیت قراردادهای این بازار، تریدر یا همان سرمایه‌گذار می‌تواند بدون قرار گرفتن در صف‌های خرید و فروش، به صورت آنی دارایی را خریداری کرده و یا بفروشد.

همین امر نیز باعث شده تا محدودیت‌های سایر مارکت‌ها را نداشته و با توجه به پروسه‌ی تمام اینترنتی ثبت نام در فارکس و همچنین ترید کردن در آن (معامله کردن)، دسترسی به این بازار بسیار آسان شده است. در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم برای ورود به بازار فارکس را بیان کرده و در انتها نیز دو بروکر مختلف (در سبک کاری مختلف) را معرفی نماییم.

نکات مهم ورود به بازار فارکس

در ابتدا باید بدانید که تمامی بازارهای سرمایه‌گذاری، همواره دارای ریسک بوده و عملا امکان از دست رفتن سرمایه وجود دارد. بنابراین، در اولین گام باید مطمئن شوید که دانش کافی برای ترید کردن را داشته و یا با استفاده از سیستم‌های کپی تریدینگ و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مدیریت را به افراد کاربلد بسپارید. کسب دانش در این حوزه نیاز به مطالعات فراوان از مراجع اصلی و همچنین کسب تجربه در حساب‌های دمو داشته تا در نهایت بتوانید یک استراتژی معاملاتی فردی با توجه به انتظارات و تیپ شخصیتی خود، توسعه دهید. معامله کردن بدون استراتژی معاملاتی، عملا به معنای به خطر انداختن سرمایه‌ی تزریق شده به حساب معاملاتی بروکر است. خوشبختانه حساب دمو فارکس کاملا رایگان بوده و تنها با چند کلیک در اختیار شما خواهد بود. بنابراین، از مزایای این حساب استفاده کرده تا بتوانید ورودی امن و مطمئن به بازار فارکس داشته باشید.

در مرحله دوم، باید کارگزاری یا همان بروکر معتبری را انتخاب نموده تا با استفاده از خدمات این کارگزار، به دنیای فارکس دسترسی داشته باشید. بروکرها، واسط میان شما و بازار فارکس بوده که از طریق ارائه‌ی حساب‌های معاملاتی و همچنین پلتفرم‌های معاملاتی، امکان ترید کردن برای شما را فراهم می‌کنند. بنابراین، سرمایه‌ی شما در حساب معاملاتی، عملا زیر دست بروکر بوده و در صورتی که این بروکر، اعتبار کافی نداشته باشد، امکان از دست دادن سرمایه وجود دارد. همچنین، پس از اطمینان از اعتبار بروکر، باید مطمئن شوید که حساب معاملاتی ارائه شده توسط این کارگزاری فارکس، شرایط میزبانی استراتژی معاملاتی شما را داشته باشد تا بتوانید بیشترین سود را از هر معامله کسب نمایید. برای مثال، افرادی که به سبک اسکالپ معامله کرده، حتما باید به دنبال بهترین بروکر اسکالپ باشند. چرا که عملا این استراتژی ممکن است در بسیاری از بروکرها ممنوع بوده و معاملات شما به عنوان تخلف ثبت شده و حساب معاملاتی و دیپازیت شما، مسدود شود.

در ادامه، دو بروکر را به شما معرفی خواهیم کرد که عملا ساختار متفاوتی داشته و هر کدام مزایای منحصر به فردی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. این دو کارگزاری به ترتیب با نام‌های آلپاری و پاکت آپشن فعالیت داشته که در ادامه مروری بر عملکرد هر یک خواهیم داشت.

بروکر آلپاری

الپاری یک از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین بروکرهای جهانی است که به ایرانیان نیز خدمات ارائه می‌کند. این بروکر فعالیت خود را از سال 1377 شروع کرده و هم‌اکنون بیش از ربع قرن تجربه را به همراه دارد. با توجه به قدمت بسیار بالا، این کارگزاری یکی از معتبرترین بروکرها برای ایرانیان بوده که شش حساب معاملاتی مختلف را ارائه کرده است. تریدرهایی که در این کارگزاری حساب معاملاتی افتتاح نمایند، می‌توانند به لیستی از 100 نماد معاملاتی مختلف دسترسی داشته و با تکیه بر سرورهای پرسرعت و قدرتمند این کارگزاری، معاملات را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

الپاریاین بروکر، امکان کپی تریدینگ را نیز به مشتریان خود داده و علاوه بر آن، دوره‌های آموزشی را به صورت مستمر برای مشتریان خود برگذار کرده تا مشتریان بتوانند با کسب دانش بیشتر، معاملات بهتری داشته و حاشیه‌ی سود خود در فارکس را افزایش دهند. برای شناخت بیشتر از این بروکر، می‌توانید به وبسایت بهترین هست مراجعه کرده و از منوی وبسایت، وارد بخش سرمایه‌گذاری شده و سپس نام بروکر را انتخاب نمایید. مقاله‌ی بررسی جامع بروکر آلپاری در این وبسایت، جامع‌ترین مقاله ارزیابی عملکرد این بروکر بوده که مراحل ثبت نام صحیح را نیز به صورت تصویری آموزش داده است.

پاکت اپشن

بروکر دومی که قصد معرفی آن را داریم، بروکری با نام پاکت آپشن بوده که سبک کاری متفاوتی دارد. این بروکر از مدل باینری آپشن بوده که در حقیقت خدمات بروکری را به سبک جدیدی ارائه کرده است. پلتفرم‌های معاملاتی این کارگزاری مدل متفاوتی بوده و همه چیز بسیار ساده‌تر شده است. این سبک بروکرها مناسب افرادی هستند که با دانش کم، قصد محک زدن شانس خود را دارند. به همین دلیل نیز حداقل حجم معاملات بسیار کاهش پیدا کرده تا معاملات با هزینه‌های پایین (در حد 1 دلار) نیز قابل انجام باشد.

پاکت اپشن

در مقاله بررسی جامع پاکت اپشن به بررسی تمام و کمال این بروکر باینری آپشن پرداخته‌ایم. بهتر است بدانید که این کارگزاری فارکس فعالیت خود را از سال 1395 شروع کرده و هم اکنون یکی از محبوب‌ترین بروکرهای مدل باینری آپشن است. طراحی فوق‌العاده زیبای رابط کاربری به همراه سهولت کار در فارکس، باعث شده تا بسیاری از تازه‌واردان به بازار فارکس، این کارگزاری را برای معاملات خود انتخاب نمایند. از جهت اعتبار نیز این بروکر دارای دو رگولاتوری FMRRC و MISA بوده که بیانگر اعتبار آن است. در حال حاضر، این بروکر برای سهولت فعالیت مشتریان، تنها یک حساب معاملاتی ارائه کرده که پس از احراز هویت، می‌توانید از خدمات آن استفاده نمایید.

مزیت اصلی بروکرهای باینری آپشن، سهولت خرید و فروش نمادهای معاملاتی مختلف بوده که تنها با چند کلیک، می‌توانید لیست دارایی‌ها را مشاهده کرده و از طریق همان سایت (چه در دسکتاپ و چه در موبایل) به سادگی معاملات خود را عملیاتی نمایید. حداقل دیپازیت اولیه برای شروع به معاملات تنها 50 دلار بوده که پس از آن، امکان شارژ کردن به مبالغ دلخواه (بالای 5 دلار) برای مشتریان در نظر گرفته شده‌است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها