|

مهم ترین لوازم جانبی که بعد از خرید گوشی موبایل نیاز دارید

همیشه خرید یک گوشی موبایل نو هزینه­ هایی بیشتر از خرید لوازم جانبی موبایل ضروری به­ همراه دارد. شما با صرف هزینه­ های پایین تر می توانید مهم ترین لوازم جانبی را خریداری و علاوه بر بهبود عملکرد موبایل، از آن محافظت کنید.

مهم ترین لوازم جانبی که بعد از خرید گوشی موبایل نیاز دارید

همیشه خرید یک گوشی موبایل نو هزینه­ هایی بیشتر از خرید لوازم جانبی موبایل ضروری به­ همراه دارد. شما با صرف هزینه­ های پایین تر می توانید مهم ترین لوازم جانبی را خریداری و علاوه بر بهبود عملکرد موبایل، از آن محافظت کنید. لوازم جانبی، به موبایل شما رنگ و طرح دلخواه را می ­دهد و به قابلیت­های آن اضافه می کند. برخی از انواع لوازم­ های جانبی موبایل باعث بالا رفتن امنیت و حریم شخصی شما می شوند که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

معرفی انواع لوازم جانبی موبایل

بهترین گلس موبایل

یکی از پرهزینه ترین تعمیرات موبایل مربوط به تعمیر یا تعویض صفحه نمایش گوشی است. صفحه نمایش گوشی بسیار حساس و شکننده است و ممکن است با یک ضربه کوچک آسیب ببیند. شکستن صفحه نمایش موبایل علاوه بر آسیب ظاهری که ایجاد می کند باعث اختلال در نمایش تصاویر و سنسور های لمسی گوشی می شود. بنابراین با یک انتخاب هوشمندانه از صفحه نمایش خود محافظت کنید. گلس مهم ترین لوازم جانبی موبایل است و انواع مختلفی دارد که می توانید با توجه به نوع صفحه نمایش موبایل و میزان هزینه ای که مد نظر دارید، بهترین را انتخاب کنید.

گلس شیشه­ ای

بیشترین نوع گلسی که در بازار پیدا می­کنید، Tempered Glass یا گلس های شیشه ای هستند. این گلس­ها شفافیت بالایی دارند و وضوح تصویر را زیاد می کنند. گلس شیشه ای با یک لایه شیشه نازک ساخته شده و در برابر ضربه شکننده است.

گلس پلاستیکی

استفاده از گلس پلاستیکی باعث کاهش وضوح تصاویر می شود اما مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد.

گلس نانو

این نوع گلس به راحتی روی صفحه نمایش نصب می شود و برای این کار نیازی به یک متخصص ندارید. ضخامت کمی دارد و در برابر ضربه مقاوم است و برخلاف گلس شیشه ای خرد نمی شود. گلس­های نانو در بازار با عنوان گلس نشکن هم به فروش می رسند. نانو گلس از جنس پلیمر است و روی وضوح تصاویر تاثیری ندارد.

گلس ضد ضربه

 گلس ضد ضربه هم مثل گلس نانو از جنس پلیمر است اما تفاوت در نوع پلیمر آن ها، باعث افزایش وضوح تصویر در گلس ضد ضربه می شود. پلمیر TPU که در این نوع گلس استفاده شده باعث جلوگیری از شکستگی در ضربه می شود.

گلس حریم شخصی یا Glass Privacy

علاوه بر موارد ذکر شده، گلس ها امکانات متفاوت دیگری نیز دارند که هنگام خرید توجه شما را جلب می کنند. یکی از انواع آن که در مکان های عمومی بسیار دیده اید، Glass Privacy است. این نوع گلس با تغییر زاویه تابش نور، مانع از دیده شدن صفحه گوشی توسط افراد نزدیک به شما می شود.

گلس UV

2

گلس UV شدت امواج فرابنفش را کاهش می دهد و مانع از آسیب چشم­ها می شود. این نوع گلس اثرات چربی و لک را به خود جذب نمی کند و ظاهر تمیزتری به موبایل شما می دهد.

بهترین پاوربانک موبایل

از آن جایی که امروزه موبایل ضروری ترین وسیله شخصی محسوب می شود، در دسترس بودن و شارژ بودن آن بسیار حائز اهمیت است. پاوربانک ها برای مواقعی طراحی شده اند که برای مدت طولانی به پریز برق دسترسی نداریم و نمی توانیم برای شارژ موبایل صبر کنیم.

تعداد دفعاتی که یک پاوربانک فول شارژ می تواند موبایل شما را شارژ کند، به ظرفیت باتری شما و پاوربانک بستگی دارد. پرفروش ترین پاوربانک های موجود در بازار ظرفیت 10000 و 20000 آمپر هستند.

برخی از بهترین پاوربانک های موجود در بازار

  • شارژر همراه شیائومی مدل Redmi PB200LZM ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

  • شارژر همراه انرجایزر (Energizer) مدل UE30057PQ ظرفیت 30000 میلی آمپر ساعت

  • شارژر همراه انکر مدل A1363 ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

  • شارژر همراه سامسونگ مدل EB-P1100 ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

  • شارژر همراه انکر مدل A1248 ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

3

هندزفری: بدون سیم یا با سیم؟

یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین لوازم جانبی موبایل هندزفری است. انتخاب نوع هندزفری به نیاز شما بستگی دارد. هندزفری های با سیم طبیعتا به هیچ نوع منبع تغذیه ای نیاز ندارند و اگر فکر می کنید از ایرپاد یا هندزفری بدون سیم نمی توانید استفاده کنید، پس باید در حفظ هندزفری با سیم خود کوشا باشید. هرگونه کشیدگی در سیم می تواند باعث اختلال در ورود و خروج صدا شود.

امروزه اکثر افراد به هندزفری بدون سیم یا همان هندزفری بلوتوثی روی آورده اند. در این نوع گجت، قطعی سیم وجود ندارد و استفاده از آن راحت تر است. برخی از هندزفری­های بلوتوثی قابلیت پاوربانک هم دارند. در خرید هنذزفری بلوتوثی توجه به سیستم نویز کنسلینگ (Noise Cancelling) یا سیستم حذف صدای محیط بسیار اهمیت دارد چرا که مکالمه را راحت تر می کند و صدای اضافی محیط اطراف برای شنونده پخش نمی شود.

گزینه های متعددی در بازار موجود است. شما می توانید ایرپادز اپل، هدست های انکر یا هندزفری های انرجایزر را با توجه به بودجه و انتظارات خود خریداری کنید.

4

شارژ کردن موبایل در ماشین با شارژر فندکی

برای شما پیش می آید که در سفر هستید یا در ترافیک گیر کرده اید و چراغ باتری موبایلتان در حال چشمک زدن است! شارژر فندکی کار شما را راحت می کند. این وسیله کوچک با اتصال به جایگاه فندک ماشین، از باتری ماشین تغذیه می کند و به وسیله کابل USB موبایل شما را شارژ می کند. شارژر فندکی انواع مختلفی دارد و مهم ترین لوازم جانبی موبایل است که در ماشین به آن نیاز دارید. بعضی از آن ها قابلیت شارژ بیش از یک موبایل را به صورت هم زمان دارند.

کابل AUX

کابل AUX به جهت پخش فایل­های صوتی استفاده می شود و بیشتر در ماشین برای اتصال موبایل به ضبط کاربرد دارد. برای اتصال موبایل به باند هم می توانید از این کابل استفاده کنید.

کابل OTG

کابل OTG برای انتقال فایل از موبایل به فلش و یا بالعکس استفاده می شود. این کابل یک سر USB-C یا MicroUSB و سر دیگر آن پورت USB است که به موبایل متصل می شود.

چرا کارت حافظه بخریم؟

حتما هنگام خرید موبایل به حافظه داخلی آن دقت کرده اید و برایتان مهم است. هرچه فضای ذخیره سازی داخلی موبایل بیشتر باشد، امکان نصب اپلیکیشن و ذخیره فایل های صوتی و تصویری بیشتر است. اگر کارایی موبایل برای شما بالاست، برای حل این مشکل دو راه دارید.

 اول این که موبایل با فضای ذخیره بالا بخرید که می تواند برای شما پرهزینه باشد. امروزه گوشی های موبایل با ظرفیت 32 گیابایت، 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و .... به فروش می رسد.

راه دوم اضافه کردن کارت حافظه به موبایل است. ابتدا مطمئن شوید مدل موبایلی که خریداری کردید قابلیت افزودن کارت حافظه دارد، سپس بهترین برند موجود در بازار را انتخاب و ظرفیت مورد نیاز را خریداری کنید.

6

چرا قاب گوشی بخریم؟

شرکت­­های سازنده موبایل زمان زیادی را صرف طراحی یک محصول جدید می کنند. طرح و رنگبندی بدنه موبایل اهمیت زیادی دارد. ممکن است شما یک محصول را به خاطر سایر ویژگی های مثبتش خریداری کنید اما ظاهر آن را دوست نداشته باشد.

خرید قاب گوشی این امکان را به شما می دهد تا ظاهر موبایل را طبق سلیقه خودتان درست کنید. قاب­های موبایل تنوع بالایی دارند، از همین رو می توانید یک کلکسیون از انواع قاب گوشی درست کنید و در استایل خود تنوع ایجاد کنید!

علاوه بر موارد ذکر شده، بدنه حساس و شکننده تلفن های همراه با قاب حفظ می­شوند و مانع از کثیفی و خط و خش روی موبایل شما می شود و موبایل ظاهر تمیزتر و زیباتری به خود می گیرد. پس می توان قاب را هم در لیست مهم ترین لوازم جانبی گوشی قرار داد.

بهترین برندهای قاب گوشی

  • نیلکین (Nillkin)

  • اسپیگن (Spigen )

  • ایکس لول (X-Level)

  • اتو فوکوس (Auto Focus)

  • آترباکس (Otterbox)

ساعت هوشمند برای چه افرادی مناسب است؟

در دنیای پرمشغله امروز، گجت ها بسیار متداول شده اند. ساعت هوشمند را می توان نوعی لوازم جانبی موبایل به شمار آورد. از قابلیت­های ساعت های هوشمند می توان به این موارد اشاره کرد:

  • مدیریت تماس ها

  • پخش موسیقی

  • ارسال پیام

  • دریافت نوتیفیکیشن ها

  • زنگ هشدار

  • بررسی کیفیت خواب

  • کالری شمار

  • گام شمار

  • و غیره

7

برند ها مختلفی مدل های متنوعی از ساعت هوشمند را تولید می کنند. تنوع ساعت هوشمند در بازار بسیار زیاد است. از ساعت هوشمند اپل واچ مدل Ultra 49 mm Trail Loop گرفته تا ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro watch A1 و گلکسی واچ 5 انواع متفاوتی با قابلیت ها و قیمت های متفاوت در بازار یافت می شود.

اگر از موبایل خود زیاد استفاده می کنید، اگر زمان زیادی از روز را خارج از منزل به سر می برید و نگران سرقت موبایل خود هستید، اگر ورزش می کنید و میزان کالری سوزانده شده برای شما اهمیت دارد، اگر هنگام رانندگی امکان مدیریت تماس های خود را ندارید، خرید یک ساعت هوشمند می تواند به شما کمک کند.

هولدر موبایل چه کاربردی دارد؟

هولدر موبایل ابزاری ساده اما بسیار کاربردی است. این وسیله کوچک به راحتی روی سطوح صاف مثل میز و داشبورد خودرو نصب می شود و امنیت گوشی شما را تضمین می کند. هولدر موبایل انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز خود می توانید بهترین را انتخاب کنید. بیش ترین کاربرد هولدر برای نصب داخل خودرو است. با قرارگیری موبایل روی پایه می توانید رانندگی ایمنی داشته باشید و استفاده از مسیریاب نیز ساده تر خواهد بود.

میزان چسبندگی و نوع نصب، اندازه و جنس هولد از مهم ترین ویژگی های هولدر موبایل است. حتما باید با توجه به نیاز خود یک هولدر مناسب تهیه کنید. پیشنهاد ما هولدر حرفه ای و کاربردی پایه نگهدارنده گوشی موبایل نیتو مدل NH31 است.

آیا خرید لوازم جانبی موبایل ضروری است؟

در این مقاله از مهم­ ترین لوازم جانبی موبایل نام بردیم. پیشرفت روزانه تکنولوژی و فناوری به کار های شما سرعت می بخشد و کیفیت زندگی را بالا می برد. بخش زیادی از خرید لوازم جانبی به سلیقه شما بستگی دارد اما نیاز ما به وجود این لوازم، ضرورت خرید را ایجاد می کند.

شما برای خرید تلفن همراه هزینه زیادی پرداخت می کنید و توقع دارید چند سال از آن استفاده کنید. این گوشی باید توانایی رفع نیازهای شما را داشته باشد اما با وجود کاربران متفاوت، نیازهای متنوعی نیز دیده می شود. حتی بهترین برندها نیز قادر نیستند پاسخگوی تمام نیازهای کاربران باشند و همیشه قابلیتی وجود دارد که برای یک کاربر ارزشمند و برای دیگری بی فایده است. با خرید لوازم جانبی مناسب از فرفره، گوشی را به بهترین شکل شخصی سازی و با نیازهای خود همگام می کنید.

 
  • کلمات کلیدی

مهم ترین لوازم جانبی

  • عنوان Meta

راهنمای خرید مهم ترین لوازم جانبی گوشی

  • توضیحات Meta

9 تا از مهم ترین لوازم جانبی موبایل که بعد از خرید گوشی نیاز دارید را در این مقاله بررسی کردیم:گلس،پاوربانک،قاب،هندزفری،شارژر کارت حافظه،ساعت هوشمند،هولدر موبایل،انواع کابل

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها