|

رئیس سازمان صدا و سیما:

نمی‌توان با سکوهای متخلف مماشات کرد/ تعامل «ساترا» با سکوهای مختلف

رئیس سازمان صداوسیما گفت: «ساترا» به‌عنوان نهاد قانونی تنظیم‌گر حوزه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی برای ایفای وظایف خود با سکوهای مختلف تعامل و گفت‌وگو دارد اما طبق قانون نمی‌توان با سکوها یا رسانه‌های متخلف مماشات کرد.

نمی‌توان با سکوهای متخلف مماشات کرد/ تعامل «ساترا» با سکوهای مختلف

به گزارش شبکه شرق، «پیمان جبلی» ، با رد ادعای وجود اختلاف بین «ساترا» و پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی گفت: کار در مجموعه ساترا طبق وظیفه‌ای که بر عهده دارد، با نظم و هماهنگی و رفت و آمد با سکوهای نمایشی پیش می‌رود.

وی افزود: قریب ۴۰۰ رسانه صوتی و تصویری فراگیر در فضای مجازی از ساترا مجوز فعالیت دارند که برخی سکوها فعال‌ترند و برخی هم تولیدات کمتری دارند اما ساترا به عنوان نهاد قانونی تنظیم‌گر این حوزه در تعامل و گفت‌وگو با سکوهای مختلف در حال انجام وظیفه است و هیچ ابهامی در وظیفه این مجموعه وجود ندارد؛ خود سکوها و رسانه‌های فراگیر هم نسبت به این موضوع اطلاع و آگاهی دارند.

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: به تازگی در مجمعی که رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر تشکیل دادند، مدل همکاری این رسانه‌ها با ساترا مشخص‌تر و واضح‌تر شده و این رسانه‌ها در شوراهای تصمیم‌گیری در ساترا حضور، فعالیت و نماینده دارند؛ لذا کارها به‌صورت ضابطه‌مند و تعاملی پیش می‌رود.

جبلی اظهار کرد: گاهی اوقات ممکن است سکو یا رسانه‌ای تخلفی داشته باشد که یا تذکر داده می‌شود یا از انتشار محتوای تولیدی آن جلوگیری می‌شود؛ این بحث دیگری است که طبق قانون نمی‌توان با متخلف مماشات کرد اما در عمده موارد، کارها به روال معمول جریان دارد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها