|

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اعلام کرد

کدام سازمان‌ها به شفاف‌سازی اطلاعاتشان تمایلی ندارند؟

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ‫نخستین جلسه این کمیسیون در سال جاری که با حضور اعضاء در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از اتصال بیش از ‬دو هزار دستگاه، سازمان عمومی و خصوصی به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات خبر داد.



کدام سازمان‌ها به شفاف‌سازی اطلاعاتشان تمایلی ندارند؟

به گزارش شبکه شرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت  مطبوعاتی، فرشاد مهدی‌پور،  دبیر کمیسیون ضمن ارایه گزارش از روند اجرای قانون و توضیحات درخصوص تصمیم‌گیری الزام‌آور برای دستگاه‌هایِ بی‌توجه به قانون اظهار کرد: بیش از دو هزار دستگاه و سازمان عمومی و خصوصی به سامانه برخط برای پاسخگویی و ارایه اطلاعات به مردم متصل شده‌اند اما برخی موسسات مثل تعدادی از شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا و انجمن‌های صنفی و موسسات اقتصادی به اجرای قانون و اتصال به سامانه متمرکز آن توجهی ندارند.

به گفته مهدی‌پور، نظارت بر اجرای قانون و نحوه پاسخگویی به درخواست‌های اطلاعات مردم جزو مهمترین برنامه‌های دبیرخانه کمیسیون است.

دبیر کمیسیون با تاکید بر اینکه آموزش کاربران دستگاه‌ها و سازمان‌های پیوسته و آگاه‌سازی عمومی درخصوص نحوه دسترسی به اطلاعات، نقش قابل توجهی در اجرای دقیق این قانون دارد، گفت: این دبیرخانه با همکاری دستگاه‌های نظارتی برای الزام سازمان‌ها به پیوستن سامانه پیگیری‌های جدیدی را صورت خواهد داد.

 

نخستین جلسه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دیوان عدالت اداری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، معاون هوشمندسازی سازمان اداری و استخدامی، معاون امور مجلس وزارت دفاع و معاون حقوقی وزارت اطلاعات برای تصمیم‌گیری موضوعات مرتبط و رسیدگی به اختلاف در نحوه اجرای قانون و برنامه ریزی برای اقدامات کمیسیون برگزار شد.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها