|

مقام قضایی: ببینند حرف مقابله با بدحجابی، زده شد و عمل نشد، «جری‌تر» می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: مجرمان اگر ببینند یک حرفی زده شد و عمل نشد بیشتر جری می شوند بنابرای اگر حرفی زده می شود باید با جدیت پیگیری و اجرا شود.

مقام قضایی: ببینند حرف مقابله با بدحجابی، زده شد و عمل نشد، «جری‌تر» می‌شوند

به گزارش شبکه شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه کارهای عمومی در دادگستری و شورای حل اختلاف در زمان و موقع مقرر در حال انجام است، گفت: ما در پرونده های قصاص و حدود هیچ پرونده معطلی در استان قم نداریم.

وی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب و روند صدور حکم متخلفان این عرصه، گفت: با توجه به اینکه قانون، کشف حجاب را جرم اعلام کرده، مقام معظم رهبری آن را حرام شرعی و قانونی دانسته اند و رئیس قوه قضائیه تأکید بر برخورد جدی کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه در قوه قضائیه عزم جدی برای مقابله با کشف حجاب و بدحجابی وجود دارد، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم از همه ظرفیت‌ها در این عرصه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در قم قاطبه مردم تقاضای مقابله با بدحجابی را دارند و حرمت حضرت معصومه سلام الله علیها و حوزه علمیه این اقتضا را دارد، گفت: مردم بدانند که قوه قضائیه در کنار مردم برای رفع این معظل اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

مظفری افزود: مجرمان اگر ببینند یک حرفی زده شد و عمل نشد بیشتر جری می شوند بنابرای اگر حرفی زده می شود باید با جدیت پیگیری و اجرا شود.

 

در ادامه حجت‌الاسلام حسن غریب دادستان قم با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب اول باید کار فرهنگی و ارشادی انجام شود و در مرحله بعد با افرادی که تعمدا جرم می‌کنند برخورد شود، اظهار کرد: سیاست ما این است که در مواردی که باید برخورد شود قاطعانه بر خورد کنیم ولی باید ضوابط شرعی و قانونی برای رسیدگی به جرایم رعایت شود.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها