|

ارسال ۲ هزار و ۲۸۰ پیامک کشف حجاب در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: از ابتدای آغاز طرح عفاف و حجاب در استان همدان ۲۲۸۰ فقره پیامک برای افراد ارسال و ۳۲ دستگاه خودرو به صورت سیستمی توقیف شده است.

ارسال  ۲ هزار و ۲۸۰ پیامک کشف حجاب در همدان

به گزارش شبکه شرق، سردار سلمان امیری گفت: فرماندهی انتظامی استان همدان براساس مصوبات و دستورالعمل وزارت کشور و قوه قضائیه و در راستای صیانت از نهاد خانواده و در جهت خنثی سازی توطئه دشمنان، مطابق قوانین جاری کشور به وظایف قانونی خود عمل و همزمان با سراسر کشور طرح های ناظر را برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی اجرا کرده است.

وی افزود: معتقدیم زنان و دختران ایران اسلامی همواره ثابت کرده اند که به موضوع حجاب اهمیت می دهند و پایبند به قانون و دستورات شرع مقدس هستند و اجازه سوءاستفاده دشمنان را نخواهند داد و معدود افرادی هم که بر اثر تبلیغات مسموم دشمنان در فضای محازی فریب خورده اند، با هدایت و نظارت خانواده ها به دامان خانواده اصیل ایرانی- اسلامی بازخواهند گشت. 

امیری در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که در اطلاعیه های متعدد صادره به استحضار مردم رسیده است، در طرح ناظر هم رویکرد پلیس یک رویکرد ایجابی دارد و در مراحل اول تذکر و اخطار و در مراحل بعد چنانچه افراد اصرار بر ناهنجاری و کشف حجاب داشته باشند، اقدامات قضایی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع کشف حجاب گفت: از ابتدای آغاز طرح ۲۲۸۰ فقره پیامک برای افراد ارسال و ۳۲ دستگاه خودرو به صورت سیستمی توقیف شده است و در این مرحله ابتدا برای فرد از طریق پلیس یک پیامک ارسال و چنانچه در همان خودرو برای بار دوم کشف حجاب مشاهده شود، خودرو برای مدت ۱۵ روز توقیف سیستمی می شود و در مرجله سوم خودرو به مدت یک هفته توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

امیری مطرح کرد: در حوزه اصناف نیز خوشبختانه با جلسات متعددی که با صنوف داشته ایم، شاهد همکاری و همراهی متصدیان و مردم هستیم اما همانطور که در این حوزه هم اطلاع رسانی شد، چنانچه واحد صنفی الزامات لازم در حوزه عفاف و حجاب را رعایت نکنند برای بار اول پیامک اخطار صادر می شود و برای مرحله دوم یک هفته پلمب انجام خواهد شد و در مرحله سوم با تشکیل پرونده، موضوع به مرجع قضایی ارجاع خواهد شد که از ابتدای آغاز طرح در حوزه اصناف ۱۸ مورد پیامک تذکر برای صنوف متخلف ارسال و دو واحد نیز در مرحله دوم پلمب شده اند.

وی با بیان اینکه همکاران انتظامی استان بیش از ۵۱۰ مورد سرکشی از واحدهای صنفی داشته اند و این مورد به صورت ویژه در روزهای آینده نیز در دستور کار است، بیان کرد: در بخش فضای مجازی هم انتظامی استان اقدامات خوبی انجام داده و با رصد و پایش فضای مجازی، ۳۱ سایت و صفحه مجازی که کشف حجاب را ترویج می کردند، شناسایی و اقدام لازم قانونی در مورد آنها انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان همدان در پایان با تشکر از همراهی و همگامی مردم در استان همدان خاطرنشان کرد: همکاران ما در انتظامی استان با تمام توان به وظایف قانونی خود عمل خواهند کرد و ضرورت دارد معدود افرادی که عامدانه در راستای ناهنجاری گام برمی دارند بدانند که دشمنان می خواهند آنها را از مسیر درست زندگی منحرف کنند.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها