|

منبع ایرانی حاضر در وین:

مهلتی برای تکمیل و حصول توافق وجود ندارد

یک منبع ایرانی حاضر در مذاکرات وین گزارش داد که هیچ مهلت و ضرب‌الاجلی برای حصول توافق وجود ندارد و آنچه از سوی منابع آمریکایی و اروپایی به بیرون درز کرده است نادرست است.

مهلتی برای تکمیل و حصول توافق وجود ندارد

یک منبع ایرانی حاضر در مذاکرات وین گفته، مهلتی برای تکمیل و حصول توافق وجود ندارد و مواضع طرف غربی در این زمینه نادرست است.

شبکه اسکای نیوز به نقل از یک منبع ایرانی حاضر در مذاکرات وین گزارش داد که هیچ مهلت و ضرب‌الاجلی برای حصول توافق وجود ندارد و آنچه از سوی منابع آمریکایی و اروپایی به بیرون درز کرده است نادرست است.

درحالیکه ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران از دیروز دوشنبه ۱۳ دی ماه در شهر وین از سر گرفته شده است اخیرا برخی رسانه‌های غربی با هدف تحت فشار قرار دادن ایران مدعی شده‌اند که برای دستیابی به توافق نهایی در وین ضرب الاجل تعیین شده است.

پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از برخی «مقام‌های نزدیک به مذاکرات» مدعی شده که پنجره مذاکرات تا پایان ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه بسته خواهد شد. البته پولیتیکو به نقل از منابعی دیگر هم عنوان کرد که هیچ تاریخ ثابتی در خصوص زمان توافق در نظر گرفته نشده، از سوی دیگر دیپلمات‌های سه کشور اروپایی هفته پیش در بیانیه‌ای با بیان این‌که نمی‌خواهند برای مذاکرات «ضرب‌الاجل‌های ساختگی» تعیین کنند، اعلام کردند که برای حصول توافق «چند هفته زمان» وجود دارد و نه چند ماه.

در همین ارتباط «سعید خطیب‌زاده» دیروز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در ارزیابی از آینده مذاکرات خاطرنشان کرد: الان بسیار زود است که بتوانیم قضاوت کنیم که آمریکا و سه کشور اروپایی با این دستورکار واقعی آمدند که متعهد شوند به تمامی ابعاد رفع تحریم. توافق‌هایی را در دور هفتم داشتیم و در چند روز اول دور هشتم پیشرفت‌هایی را داشتیم و این منوط به این است که ببینیم طرف مقابل با جدیت وارد می شود. ما در چهار حوزه تحریم، هسته‌ای، تضمین و راستی آزمایی پیشرفت‌هایی را داشتیم در برخی حوزه‌ها بیشتر و در برخی حوزه‌ها کمتر. امروز روزی است که طرف‌های مقابل باید تعهد خود را نشان دهند و نشان دهند در حوزه‌هایی که کم

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها