|

العالم فی 60 ثانیة

از افزایش 3 برابری فقر در لبنان تا رشد گردشگران دبی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الشرق الاوسط، البیان، روسیا الیوم، عکاظ عربستان والخلیج اونلاین.

از افزایش 3 برابری فقر در لبنان تا رشد گردشگران  دبی
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

گردشگران دبی در چهار ماه اول سال 2024 از کجا آمده اند؟

منطقه اروپای غربی با نرخ 22 درصدی، با حدود 1.44 میلیون گردشگر، از مجموع6.68 میلیون گردشگری که در چهار ماهه اول سال 2024 به دبی آمده اند، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

جنوب آسیا با حدود 17 درصد از کل گردشگران با حدود 1.11 میلیون بازدید کننده در رتبه دوم قرار گرفت، سپس کشورهای مشترک المنافع و اروپای شرقی با حدود یک میلیون گردشگر 16 درصد از کل گردشگران بین المللی را به خود اختصاص دادند.

داده‌ها نشان می‌دهد که منطقه شورای همکاری خلیج فارس با حدود 849000 بازدیدکننده، 12 درصد از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، با 783000 بازدیدکننده و 9 درصد از شمال و جنوب شرق آسیا، 13 درصد از کل بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است. 

 

عکاظ عربستان: 

افزایش 31.5 درصدی صادرات مجدد عربستان 

سازمان آمارعربستان اعلام کرد ارزش صادرات مجدد در سه ماهه اول سال جاری 2024 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 31.5 درصد افزایش یافته است که ارزش "دوباره صادرات" را به ارمغان آورده است. 

از نظر واردات نیز در سه ماهه اول سال 2024 به میزان 6.4 درصد افزایش داشته و با احتساب تراز تجاری کالا، مازاد کالا نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 24.8 درصد کاهش یافته است.

"محصولات صنایع شیمیایی" با 25.1 درصد از کل صادرات غیرنفتی، از جمله مهم ترین کالاهای صادراتی غیرنفتی هستند .

مهمترین کالاهای وارداتی «ماشین آلات، لوازم خانگی، تجهیزات برقی و قطعات آن» بود.

چین مقصد اصلی صادرات عربستان است، پس از آن کره جنوبی، سپس هند و ژاپن و امارات هستند.

 

روسیا الیوم: 

افزایش 3 برابری فقر در لبنان 

بانک جهانی اعلام کرد که نرخ فقر در لبنان طی دهه گذشته بیش از 3 برابر شده و 44 درصد از ساکنان این کشور را در بر گرفته است.

براساس یک نظرسنجی از خانواده ها در استان های عکار، بیروت، البقاع، شمال لبنان و اکثر مناطق جبل لبنان، از میان هر 3 لبنانی، یک نفر در سال 2022 فقیر بوده است.

این گزارش بانک جهانی به وضعیت کنونی فقر در کشور و عدم برابری در آن می پردازد.

براساس این گزارش، نرخ فقر پولی از 12 درصد در سال 2012 به 44 درصد در سال 2022 در مناطق نظرسنجی شده رسیده است.

 

الشرق الاوسط: 

پایان رزمایش «الاسد المتأهب» در اردن

رزمایش «الاسد المتأهب»، (شیر آماده) با حضور 33 کشور عربی و غیر عربی پس از رزمایش زمینی و هوایی گسترده در منطقه قصر طوبا در صحرای شرقی اردن به پایان رسید.

نیروهای مسلح اردن با مشارکت چند کشور از جمله امریکا، کانادا، ایتالیا و عربستان رزمایش پایانی را انجام دادند.

مصطفی الحیاری، مدیر واحد رسانه نظامی اردن گفت که این رزمایش، اقدام به یکپارچه‌سازی فرضیه‌های مقابله با تهدیدهای غیر متعارف همانند تهدیدهای تروریستی و تهدیدهای متعارف کرده است.

در این رزمایش، شلیک با سلاح سبک و نیمه سنگین، گلوله توپخانه، شناسایی و نبرد، مواد منفجره، تک تیرانداز و شلیک از هواپیماهای نیروی هوایی اردن تمرین شد.

 

الخلیج اونلاین: 

صدور دستور برخورد با عاملان حادثه مسمومیت در ریاض

سازمان نظارت و مبارزه با فساد در عربستان بر برخورد با هر مسئول مقصر در حادثه مسمومیت در ریاض در هر منصبی که باشد، تاکید کرد.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که دستوراتی را برای بازپرسی و برخورد با هر مسئولی در هر منصبی که کوتاهی یا تاخیر در انجام مسئولیت کرده به گونه ای که در حادثه مسمومیت نقش داشته یا تعامل آن را به تاخیر انداخته، صادر کرده است.

در این بیانیه اشاره شده است که کمیته عالی برای تحقیقات و پیگرد عاملان آن تشکیل شده است.

در این بیانیه تاکید شده است که حادثه مسمومیت مورد اهتمام ویژه پادشاه و ولیعهد عربستان است.

 

 

نظرسنجی

اگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنید، به کدام یک از گزینه‌های تایید شده رای خواهید داد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها