|

صحت انتخابات تهران تایید شد؟

در دور دوم انتخابات، بنا بر این است که ان‌شاءالله اگر هماهنگی‌ها انجام شود و به نتیجه برسد، در حوزه‌های انتخابیه بیشتری بحث انتخابات تمام الکترونیک را داشته باشیم.

صحت انتخابات تهران تایید شد؟

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: صحت انتخابات تهران زمانی که به جمع‌بندی برسیم، اعلام می‌شود.

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «ارزیابی شما از چهار حوزه انتخابیه که به‌صورت کاملاً الکترونیک برگزار شد، چیست؟»، گفت: هم روز انتخابات و هم بعد از آن نسبت‌ به چهار حوزه‌ای که انتخابات تمام الکترونیک برگزار شد، ارزیابی‌هایی را داشتیم و الحمدالله باید عرض کنم که رضایت نسبی را در این خصوص شاهد بودیم و با زحمتی که در وزارت کشور کشیده شد، با مشکل خاصی مواجه نبودیم و رضایت‌بخش بود.

او افزود: در دور دوم انتخابات هم بنا بر این است که ان‌شاءالله اگر هماهنگی‌ها انجام شود و به نتیجه برسد، در حوزه‌های انتخابیه بیشتری بحث انتخابات تمام الکترونیک را داشته باشیم.

طحان نظیف بیان کرد: در رابطه با حوزه انتخابیه تهران نیز تلاش ما این است که این انتخابات نیز به شکل الکترونیکی برگزار شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این دوره تلاش کردیم تا فرآیند انتخابات روان‌تر و با تسهیل بیشتری باشد. با بروزرسانی‌هایی که صورت گرفت برخی زوائد حذف شد و سامانه‌هایی به مردم معرفی شد تا گزارشات خود را بفرستند. تعرفه‌ها ادغام شد و تعداد تاییدصلاحیت‌شده‌ها حدود دو برابر قبل بود و از هر چهار نفر سه نفر تاییدصلاحیت شدند.

طحان نظیف اضافه کرد: از قبل از انتخابات عده‌ای بر طبل دلسردی و سیاه‌نمایی می‌کوبیدند و می‌گفتند انتخابات اثرگذار نیست، اما مردم آمدند و حضورشان موثر بود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاخیت روحانی اظهار کرد: اولویت با کسانی است که اعتراض کردند، اما پس از انتخابات نامه آقای روحانی پاسخ داده شد. بررسی صلاحیت خبرگان با فقهای شورای نگهبان است. 

او گفت: تاکنون طی دو نامه مستندات عدم تایید صلاحیت و نامه عدم احراز به وی اعلام شده و یک بار نماینده وی در شورا حاضر شد و در مرتبه بعد یکی از اعضای شورا با وی تماس گرفت و موارد را به وی اعلام کرد.

صحت انتخابات تهران زمانی که به جمع‌بندی برسیم، اعلام می‌شود

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: برای زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات هنوز جمع‌بندی نشده است. صحت انتخابات تهران زمانی که به جمع‌بندی برسیم، اعلام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صحبت‌هایی شده مبنی بر اینکه رای برخی کاندیداها به درستی شمرده نشده وگرنه آن افراد آرای بیشتری به دست می‌آوردند. آیا این جریان‌ها به شورای نگهبان اعتراض خود را اعلام کردند؟ در این خصوص شورا چه تصمیماتی خواهد گرفت؟ و آیا احتمال بازشماری برخی صندوق‌ها وجود دارد؟ گفت: چنین چیزی وجود ندارد و هر کسی اعتراضی دارد می‌تواند اعتراضات خود را با مستندات اعلام کند و اگر موردی بود به بازرس اعلام شده است، اما اینکه رای شمرده نشده باشد درست نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها