|

نهادهای دولتی فرانسه هدف حمله بی سابقه ی سایبری قرار گرفتند

دفتر گابریل آتال نخست وزیر فرانسه دوشنبه شب اعلام کرد که شماری از نهادهای دولت این کشور هدف حمله شدید و بی‌سابقه سایبری قرار گرفته‌اند.

نهادهای دولتی فرانسه هدف حمله بی سابقه ی سایبری قرار گرفتند

 

به گزارش شبکه شرق، این خبرگزاری به نقل از دفتر آتال نوشت بسیاری از وزارتخانه‌های فرانسه از یکشنبه هدف حملاتی قرار گرفته‌اند که از نظر شدت بی‌سابقه است اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

دفتر نخست وزیر فرانسه افزود: یک گروه بحران تشکیل شده است تا اقداماتی را انجام دهد تا تاثیر این حملات را بر خدمات دولتی کاهش داده و دسترسی به تارنماهای دولتی از سر گرفته شود.

یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت که «در حال حاضر این حملات سایبری به روسیه منتسب نشده‌اند.»

یک گروه سایبری که خود را «آنونیموس سودان» می‌نامد مسئولیت این حملات سایبری را بر عهده گرفته است.

این گروه در شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد: ما یک حمله گسترده سایبری انجام دادیم که خسارات آن وسیع است. بسیاری از بخش‌های دیجیتال دولت از جمله خیلی از تارنماهای مهم تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

گروه آنونیموس سودان سال گذشته میلادی نیز حملات سایبری در سوئد، دانمارک و اسرائیل انجام داده بود.

خبرگزاری فرانسه نوشت، به نظر می‌رسد که این گروه در سودان مستقر است و به اهدافی حمله می‌کند که فعالیت‌هایی ضد مسلمانان دارند.

مشاور دفاعی نخست وزیر فرانسه هفته گذشته هشدار داده بود که انتخابات پارلمانی اروپا و بازی‌های المپیک پاریس در تابستان آینده ممکن است که هدف حملات سایبری قرار بگیرند.

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه نیز ماه گذشته در یادداشتی داخلی در وزارتخانه خود گفته بود که اقدامات حفاظتی در مقابل «کارشکنی و حمله سایبری» روسیه باید تقویت شود و وزارت دفاع جزو اهداف اصلی مسکو برای حمله سایبری است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها