|

العالم فی 60 ثانیة

از جشن سال نوی چینی در امارات تا چاپ تمبر پستی برای حمایت از زن فلسطینی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان امارات، عکاظ عربستان، شفق نیوز، الشرق الأوسط و العربی الجدید.

از جشن سال نوی چینی در امارات تا چاپ تمبر پستی برای حمایت از زن فلسطینی

هدی هاشمی- یکی از برجسته ترین رویدادهایی که به مناسبت سال نو چینی برگزار شد، نمایش پهپادها بر فراز هتل معروف برج العرب بود که در آن بیش از 1500 پهپاد آسمان را روشن کردند تا شکل یک اژدهای چینی به طول 300 متر را ایجاد کنند. 

البیان:  جشن های سال نو چینی در دبی

دبی شاهد برگزاری گروهی از رویدادها و تبلیغات متمایز بود که توسط موسسه فستیوال‌های دبی در بازه زمانی 2 تا 11 فوریه به مناسبت سال نو چینی برای گسترش شادی در بین ساکنان و بازدیدکنندگان دبی برگزار شد. اگرچه جشن ها رسماً در 11 فوریه به پایان رسید. 

یکی از برجسته ترین رویدادهایی که به مناسبت سال نو چینی برگزار شد، نمایش پهپادها بر فراز هتل معروف برج العرب بود که در آن بیش از 1500 پهپاد آسمان را روشن کردند تا شکل یک اژدهای چینی به طول 300 متر را ایجاد کنند. 

دبی سال نو چینی را با اجراهای هنری متمایز، از جمله رقص بزرگ اژدها، رقص شیر، رقص اژدهای کونگ فو، نمایش اپرای پکن، و رقص چتر جشن گرفت. 

 

 

الشرق الأوسط: اجرای بزرگ‌ترین عملیات توسعه در وزارت دفاع عربستان

عربستان قصد دارد با اجرای بزرگ ترین عملیات توسعه فعالیت های دفاعی از جمله نوسازی تجهیزات و سلاح ها، وزارت دفاع را متحول کند.

خالد البیاری معاون وزیر دفاع عربستان در امور اجرایی اعلام کرد وزارت دفاع عربستان شاهد بزرگترین عملیات توسعه در تاریخ خویش است و  طراحی و اجرای یک برنامه توسعه یکپارچه را کلید زده است که این برنامه تحت نظارت محمد بن سلمان ولیعهد عربستان زمانی که در منصب وزیر دفاع بود کلید خورد.

البیاری گفت: این وزارتخانه با بیش از 300 ابتکار و طرح برای دستیابی به پنج هدف اصلی در قالب برنامه توسعه گام های مهمی برداشته است که این پنج هدف بر دستیابی به برتری و تمایز عملیاتی مشترک، توسعه عملکرد فردی و ارتقای روحیه نیروها و نوسازی تجهیزات و سلاح ها متمرکز خواهد بود.

 

العربی الجدید: بحران انتخاب رئیس پارلمان عراق 

بحران انتخاب رئیس جدید پارلمان عراق پس از محمد الحلبوسی، رئیس پیشین که در ماه نوامبر در پی حکم دادگاه عالی فدرال برکنار شد، وارد سومین ماه خود شده است.

این در حالی است که فراکسیون های پارلمانی و احزاب سیاسی به دلیل تداوم اختلافات میان نیروهای سیاسی اهل سنت تاکنون نتوانستند به هیچ گونه تفاهمی درخصوص انتخاب نامزد توافقی برای این منصب دست یابند.

پارلمان عراق در 4 جلسه نتوانست رئیس جدیدی برای خود از میان شعلان الکریم، سالم العیساوی و محمود المشهدانی انتخاب کند.

 

 

عکاظ عربستان: تعدادی اکتشافات باستان شناسی در محوطه جراش در منطقه عسیر 

سازمان میراث فرهنگی عربستان اعلام کرد تیم علمی باستان شناسان حاضر در محوطه  جراش در منطقه عسیر پدیده‌های معماری جدیدی از واحدهای مسکونی را که دیوارهای آن با سنگ و خشت ساخته شده است، کشف کردند.

این  سازمان همچنین از کشف یک فناوری آبیاری جدید را که برای اولین بار در این سایت پیدا شد، خبر داد، چاهی که به روش سنگ‌های انباشته ساخته شده است و توسط کانال‌های آبی ساخته شده با دو ردیف سنگ، با کانالی در وسط برای توزیع آب به واحدهای مسکونی و مجاری دیگر منشعب از آن که به حوضچه های آب مجاور واحدها می ریزد، علاوه بر این تعدادی شومینه و تراس ساخته شده از سنگ و خشت نیز کشف شد.

 

 

شفق نیوز: چاپ تمبر پستی برای حمایت از زن فلسطینی 

وزارت ارتباطات عراق از چاپ تمبر «بغداد پایتخت زن عرب» در حمایت از زن فلسطینی خبر داد.

به دستور وزیر ارتباطات عراق، شرکت کل پست عراق، از این تمبر که در حمایت از زن فلسطینی در نوار غزه چاپ شده، 20 هزار عدد چاپ کرد.

این تمبر از امروز سه شنبه 13 فوریه از طریق مرکز علاقه مندان به تمبر در منطقه العلاوی و همه دفاتر پستی در بغداد و استان ها به فروش می رسد.

وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد که چاپ این تمبر، تجسمی از فداکاری های زن فلسطینی است که با رژیم تروریست صهیونیستی مبارزه می کند.

در بیانیه وزارت ارتباطات عراق آمده است که این تمبر همچنین روحیه همبستگی کشورهای عربی با ملت برادر فلسطین را نشان می دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها