|

العالم فی 60 ثانیة

از میزان درآمد عربستان از گردشگری تا زمان پایان ماموریت پلاسخرت

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین البیان امارات، الجزیره، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

از میزان درآمد عربستان از گردشگری تا زمان پایان ماموریت پلاسخرت
خبرنگار: ذلفا معیل

الخلیج الجدید: 

کره جنوبی سامانه پدافند هوایی به عربستان صادر می‌کند

کمپانی LIG Nex1 کره جنوبی قرارداد صادرات سامانه پدافند هوایی میان‌برد 2 Cheongung را با عربستان امضا کرد. این سامانه قابلیت رهگیری موشک های بالستیک را دارد و ارزش این قرارداد 3.2 میلیارد دلار است. قرارداد مذکور در حاشیه نمایشگاه جهانی دفاع عربستان در ریاض امضا شد.

این قراردارد از آن جایی دارای اهمیت است که سامانه پدافند هوایی که شرکت کره ای تولید می کند بخش دیگری از پدافند هوایی عربستان را به ویژه در برابر تهدیدات موشکی میان برد فراهم می کند.

علاوه بر این تامین مجدد موشک سامانه پدافند هوایی میان‌برد 2 Cheongung کره ای، در مقابل سامانه پدافند هوایی پاتریوت امریکا آسان تر است چرا که تامین پاتریوت به علت کاربرد آن توسط اوکراین علیه روسیه بی ثبات شده است.

 

عکاظ عربستان: 

گردشگران 100 میلیارد ریال در عربستان هزینه کردند

احمد بن عقیل الخطیب وزیر گردشگری عربستان اعلام کرد که بخش گردشگری در این کشور به هدف 100 میلیون گردشگر در سال 2023 دست یافت که 77 میلیون گردشگر از داخل و 27 میلیون گردشگر از خارج از کشور به عربستان آمدند و 100 میلیارد ریال هزینه کردند.

 الخطیب گفت ما باید به 150 میلیون گردشگر، 80 میلیون از داخل و 70 میلیون از خارج برسیم.

الخطیب  گفت صندوق توسعه گردشگری عربستان  بیش از 50 پروژه به ارزش 35 میلیارد ریال را تامین مالی کرد که سرمایه گذاری در بخش گردشگری را به یکی از مهمترین پروژه ها تبدیل می کند.

 

الخلیج اونلاین: 

برگزاری سومین نشست کمیته بحرین و روسیه در منامه 

کمیته دولتی بحرین و روسیه برای همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی و فناوری سومین نشست خود را در بحرین برگزار کرد. 

ریاست طرف بحرینی را عبدالله بن عادل فخرو، وزیر صنعت و تجارت بحرین و در سمت روسیه، اولگا لیوبیموا، وزیر فرهنگ، با حضور الکسی اسکوسیرف، سفیر روسیه در منامه و با حضور شماری از مقامات ارشد، تشکیل می‌داد. 

فخرو تاکید کرد که دولت بحرین به نقش این کمیته در پیشبرد و توسعه روابط دوجانبه، در راستای تحقق آرزوهای پحمد بن عیسی آل خلیفه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر "پیشبرد کار دوجانبه  بر اساس منافع دو کشور" تاکید کرد.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

ماموریت نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق اواخر ماه مه به پایان می‌رسد

جنین هنیس پلاسخرت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق گفت که انتخابات محلی در عراق به شیوه ای درست در سطحی گسترده و از لحاظ فنی به صورت سالم برگزار شد.

وی در گزارشی در شورای امنیت، ابراز امیدواری کرد که انتخاب مجدد شوراهای استانی گام اصلی دیگری برای حرکت رو به جلو باشد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در پایان گفت که در دسامبر 2018 وارد بغداد شده و اکنون پس از 5 سال، زمان آن رسیده که خداحافظی کنم و احتمالا باید در اواخر ماه مه منصب خود را ترک کنم، اما این امر آسان نیست زیرا به سادگی عراق بخشی از من شده است.

 

الجزیره: 

شروط عربستان برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه خارجه عربستان سعودی اعلام کرد تا زمانی که کشور فلسطین به رسمیت شناخته نشود و تجاوزات «اسرائیل» به غزه متوقف نشود و و اشغالگران از این منطقه خارج نشوند، کشورش با تل آویو هیچگونه روابط دیپلماتیکی برقرار نخواهد کرد.

ه، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ ای اعلام کرد این کشور موضع ثابت خود را در این خصوص به دولت امریکا اعلام و تاکید کرده است: «تا زمانی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال  1967 به رسمیت شناخته نشود و تجاوز به نوار غزه متوقف نگردد و نیروهای اشغالگر اسرائیلی از این منطقه خارج نشوند؛ هیچ  گونه روابط دیپلماتیکی با این رژیم  وجود نخواهد داشت.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها