|

چراغ سبز وزیر کشور برای استفاده از امکانات دولتی و دانشگاه‌ها برای تبلیغ نامزدهای انتخابات مجلس

احمد وحیدی، وزیر کشور در اردوی دانشجویان انجمن مستقل گفت: استفاده برابر از دانشگاه و امکانات دولتی برای تبلیغ نامزد‌ها طبق قانون مجاز است.

چراغ سبز وزیر کشور برای استفاده از امکانات دولتی و دانشگاه‌ها برای تبلیغ نامزدهای انتخابات مجلس

 

به گزارش شبکه شرق، وی در پاسخ به پرسش دانشجویان در ارتباط با نوع برگزاری انتخابات در کشور پاسخ گفت: هر کشوری نظام انتخاباتی خاص خودش را دارد که برنامه کلی سیاسی است. در کشور ما نظام انتخاباتی اکثریتی از ابتدای انقلاب پذیرفته شده است. این بار سوم است که مجلسی‌ها تلاش کردند که نظام تناسبی را پیاده کنند؛ البته آن چیزی که مجلس آورده بود نظام تناسبی ناقص بود و ابهامات زیادی داشت. برای مثال با نحوه‌ای که در لایحه مجلس آورده بودند ممکن بود یک نفر با رای کمتر وارد مجلس شود و یک نفر با رای بیشتر به مجلس ورود پیدا نکند. البته در بحث انتخابات یک راه حل این است که حوزه‌ها را تک نفره کنیم برای مثال حوزه تهران سی نفر است که اگر تهران را سی منطقه کنیم در هر حوزه یک نفر انتخاب خواهد شد، اما باید از قبل مردمی را که قرار است در آن حوزه رای بدهند، مشخص کنیم.

وزیر کشور در ادامه پاسخ به پرسش دانشجویان بیان داشت: در انتخابات و یا یک فرجه خاص، چون دانشگاه‌ها جزو امکانات دولتی محسوب می‌شوند اگر بنا باشد برای نماینده خاصی استفاده شود باید با عدالت همراه باشد. چون طبق قانون از امکانات دولتی براساس عدالت برای تبلیغ می‌شود، استفاده کرد.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها