|

اسرائیل: تبادل آتش با حزب‌الله متوقف نمی‌شود

وزیر جنگ رژیم اسراییل ادعا کرد که رژیم تبادل آتش در شمال علیه حزب الله را متوقف نخواهد کرد، حتی اگر جنگ در نوار غزه متوقف شود.

اسرائیل: تبادل آتش با حزب‌الله متوقف نمی‌شود

به گزارش شبکه شرق، وزیر جنگ اسرائیل مدعی شد که حتی اگر جنگ در نوار غزه متوقف شود، اسرائیل تبادل آتش با حزب الله را متوقف نخواهد کرد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اسراییل ادعا کرد که رژیم تبادل آتش در شمال علیه حزب الله را متوقف نخواهد کرد، حتی اگر جنگ در نوار غزه متوقف شود.

براساس گزارش آرتی، یوآو گالانت در جریان بازدید از نیرو‌های ذخیره در بلندی‌های اشغالی جولان مدعی شد: گر حزب‌الله معتقد است که وقتی در جنوب آتش‌بس برقرار می‌شود، تبادل آتش به سمت آن را متوقف می‌کنیم، این یک اشتباه بزرگ است. من اینجا صراحتاً می‌گویم تا زمانی که به وضعیتی نرسیم که مردم شمال می‌توانند با خیال راحت زندگی کنند، این روند ادامه دارد.

حزب الله لبنان عصر جمعه اعلام کرد که ساختمانی در شهرک اسرائیلی آویویم را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده است و تایید کرد که مستقیما مورد اصابت قرار گرفته است.

 گالانت مدعی شد: تل آویو آماده جنگی در شمال است که برای حزب‌الله و لبنان ویرانگر خواهد بود.

حزب الله امروز نیز  هدف قرار دادن سایت رویسات العلم اسراییلی‌ها و تجمع سربازان در اطراف آن در تپه‌های کفر شعبا و مزارع شبعا اشغالی لبنان را با تسلیحات موشکی تایید کرد.

از سویی دیگر وزارت جنگ رژیم اسراییل تعداد خانه‌های آسیب‌دیده در اثر پرتاب موشک‌های حزب‌الله از جنوب لبنان از اکتبر گذشته را فاش کرد. این وزارتخانه گفت: ۴۲۷ خانه در اثر شلیک موشک‌های حزب‌الله آسیب دیده‌اند. ۸۰ خانه مستقیماً آسیب دیده‌اند.

آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که احتمال وقوع یک جنگ گسترده بین رژیم اسراییل و حزب‌الله، غیرنظامیان را در هر دو طرف مرز به وحشت می‌اندازد، زیرا بسیاری این رویارویی را پیامد اجتناب‌ناپذیر جنگ غزه می‌دانند. این آژانس بر این باور بود که چنین جنگی می‌تواند مخرب ترین برای هر دو طرف درگیری باشد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها