|

آخرین وضعیت پرونده «آناهیتا حجازی» در گفت‎‌وگوی «شبکه شرق» با همسرش؛

بازپرس می‌گوید پرونده آناهیتا حجازی همچنان دست ضابط است و امکان آزادی‌اش با وثیقه وجود ندارد

همسر فعال حقوق حیوانات بازداشتی در رشت از تداوم بازداشت همسرش انتقاد و تاکید کرد که باتوجه به حسن شهرت آناهیتا حجازی، امکان آزادی او به قید وثیقه وجود دارد.

بازپرس می‌گوید پرونده آناهیتا حجازی همچنان دست ضابط است و امکان آزادی‌اش با وثیقه وجود ندارد

شایان صفری، همسر آناهیتا حجازی، مدیر خانه حیوانات آنا که در رشت بازداشت شده، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت همسرش اظهار کرد: «آناهیتا حجازی حدود 10 روز پیش، شنبه هفته گذشته همزمان با تعداد زیادی دیگر در رشت بازداشت شد. ما اسامی تمامی بازداشت شدگان را نمی‌دانیم ولی 11 نفر از بازداشت شدگان، با قرار وثیقه آزاد شده‌اند اما هنوز خبری از آزادی آناهیتا حجازی نیست.»

او ادامه داد: «ما هرچه بیشتر درباره آناهیتا حجازی پیگیری می‌کنیم، کمتر به پاسخ می‌رسیم. مثلا روز سه شنبه هفته گذشته به ما گفتند که آناهیتا دو سه روز دیگر آزاد خواهد شد ولی این اتفاق رخ نداده است. ما دلیل این اقدام را نمی‌دانیم ولی می‌دانیم که آناهیتا اساسا فعال سیاسی نبوده و فعالیت سیاسی نداشته است.»

همسر آناهیتا حجازی درباره پاسخ مقامات قضائی درباره چرایی تداوم بازداشت آناهیتا حجازی بیان کرد: «روز یکشنبه، دیروز، که به دادسرا مراجعه کردیم، بازپرس گفت که پرونده آناهیتا حجازی هنوز به دادسرا ارسال نشده و در اختیار ضابط است و همین مساله مانع آزادی آناهیتا با قید وثیقه شده است. مشکل ما این است که قرار وثیقه صادر نشده و این در حالیست که باتوجه به حسن شهرت او در شهر، کاملا امکان آزادی‌اش به قید وثیقه وجود دارد. آناهیتا یک نقاهتگاه حیوانات در رشت داشت که حدود 10 سال است فعالیت می‌کند و بسیاری او را به همین فعالیتش در زمینه حقوق حیوانات می‌شناسند.»

صفری متذکر شد: «آناهیتا در حال حاضر در زندان لاکان رشت نگهداری می‌شود و از زمان بازداشت تا امروز، فقط 2 تماس کوتاه گرفته و ما خبر زیادی از احوال او نداریم.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها