|

دور دنیا در یک دقیقه

خط و نشان مجردهای چینی برای جشن ولنتاین

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

خط و نشان مجردهای چینی برای جشن ولنتاین
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

به کره شمالی سفر می‌کنیم که می‌خواهد به حضور دیپلماتیک خود در برخی کشورها پایان دهد. سپس به چین می‌رویم که با جشن روز مجردها قصد دارد رکورد بازار را بشکند و در آخر سری به داونینگ استریت لندن می‌زنیم. وزیر کشور اخراج می‌شود؟

 

کره شمالی؛ پایان حضور دیپلماتیک در اوگاندا و آنگولا

تحریم‌ها، کمبود منابع مالی و بحران اقتصادی باعث شده تا کیم جون اون طرح تعطیلی سفارت‌ها را تایید کند. کره شمالی برای حضور دیپلماتیک خود در خارج از کشور پول ندارد.

در نخستین گام سفرای کره شمالی با دوستان خود در اوگاندا و آنگولا خداحافظی کرده و چمدان‌ها را برای بازگشت به پیونگ‌یانگ بسته اند. سفرا در اسپانیا و هنگ‌کنگ هم آماده وداع هستند.

آنگولا یکی از قدیمی‌ترین متحدان و رفقای کره شمالی به حساب می‌آید و از سال ۱۹۷۵ تا کنون با این کشور در ارتباط بوده است. اما کره شمالی پول ندارد!

 

آمریکا؛ لابی چپ و راست برای عدم استرداد آسانژ

یک نماینده راستگرای حامی ترامپ و یک نماینده دموکرات چپگرا در کنار ۱۴ نماینده کنگره آمریکا برای جلوگیری از استرداد آسانژ تلاش می‌کند. 

بازگرداندن جولیان آسانژ استرالیایی به بریتانیا یکی از موضوعاتی است که جو بایدن دنبال می‌کند. این ۱۶ عضو کنگره معتقدند استرداد آسانژ رابطه استرالیا و آمریکا را به خطر می‌اندازد.

موضوع آسانژ از معدود موضوعاتی است که دو طیف چپ و راست در آمریکا بر سر آن توافق دارند. الکساندرا اوکاسیو کورتز و مارجوری تیلور گرین از این دو طیف هستند.

 

دادگاه رابرت دنیرو؛ اتهامات از آقای بازیگر به کمپانی منتقل شد

«رابرت دنیرو مسئول تبعیض جنسیتی صورت گرفته نسبت به خانم گراهام چیس رابینسون نیست». این حکمی است که قاضی نیویورکی پس از چند جلسه دادگاه و شور و مشورت داده است. 

اما شرکتی که متعلق به رابرت دنیرو، بازیگر مشهور هالیوودی است باید مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار را به عنوان غرامت به خانم رابینسون بپردازد. 

چندی پیش خانم رابینسون به عنوان دستیار سابق دنیرو از او شکایتی به ارزش ۱۲ میلیون دلار طرح کرد. رابینسون مدعی بود در زمانی که دستیار شخصی دنیرو بوده و برای شرکت او کار می‌کرده مورد تبعیض و توهین جنسیتی قرار گرفته است.

 

چین؛ جشن روز مجردها و خط و نشان برای ولنتاین!

اگر فکر می‌کنید بزرگترین جشن یا رویداد خرید در جهان جمعه سیاه یا دوشنبه آنلاین است، اشتباه می‌کنید. شما هنوز از روز مجردها در چین خبر ندارید. 

جشن روز مجردها مراسمی برای مقابله با روز عشاق یا همان ولنتاین است. چینی‌های مجرد در روز یازدهم نوامبر برای خود جشن برپا می‌کنند، کادو می‌خرند و دور هم جمع می‌شوند.

این جشن نخستین بار در سال ۱۹۹۳ در دانشگاه نانجینگ چین و به دست مجردها راه‌اندازی شد. سال گذشته در جشن روز مجردها در چین نزدیک به ۱۵۸ میلیارد دلار کالا به فروش رسید!

 

بریتانیا؛ وزیر کشور از کابینه اخراج می‌شود؟

دسته‌گل‌هایی که خانم سوئلا بریورمن به آب می‌دهد زیاد شده است. پس از توصیف بی‌خانمانی پناه‌جویان با واژه سبک زندگی، او حالا با پلیس لندن سرشاخ شده است. اتفاقی که ممکن است باعث اخراج او از کابینه شود.

سوئلا بریورمن با وجود هشدارهای نخست‌وزیر مقاله‌ای در روزنامه تایمز نوشته و پلیس را به رفتار دوگانه در تقابل با تجمعات هواداران و مخالفان فلسطین متهم کرده است.

وزیر کشور تجمعات طرفداران فلسطین را نفرت‌انگیز توصیف و پلیس را متهم کرده که با آنها و شعارهای توهین‌آمیزشان برخورد نمی‌کند، در حالی که با مخالفان فلسطینی‌ها برخورد می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها