|

دور دنیا در یک دقیقه

ماموریت یاسمین مقبلی برای علاقمندان به فضا/ کیسه ابزار گمشده ناسا را در آسمان شب دنبال کنید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

ماموریت یاسمین مقبلی برای علاقمندان به فضا/ کیسه ابزار گمشده ناسا را در آسمان شب دنبال کنید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از استرالیا شروع می‌کنیم که می‌خواهد گوشت شکار را به خیریه‌ها واگذار کند. بعد به فضا می‌رویم و ماجرای گم شدن کیسه ابزار را می‌شنویم و در آخر سری به بقایای تایتانیک می‌زنیم.

 

استرالیا؛ گوشت شکار برای بی‌خانمان‌ها

حزب تیراندازان از ایالت ویکتوریا در پارلمان استرالیا فراخوان جالبی برای کنترل جمعیت گوزن‌ها و همچنین تامین مواد غذایی خیریه‌ها و بانک‌های تغذیه داده است. 

آنها طرح « گوشت شکار برای گرسنگان» را ارائه داده و از شکارچیان خواسته اند مازاد شکار را به بانک‌های مواد غذایی بسپارند. این طرح از تلف شدن برخی شکارها و گرسنه ماندن شهروندان جلوگیری می‌کند.

شکار یکی از روش‌های کنترل جمعیت حیات وحش است. گاهی اوقات شکارچیان قانونی مجبورند تعداد زیادی از یک گونه را بکشند. طرح حزب تیراندازان مانع فاسد شدن این لاشه‌ها می‌شود.

 

دانمارک؛ داروی ضد چاقی بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد!

چندی پیش داروسازان دانمارکی اعلام کردند دارویی به نام وِگاوی را به بازار دارویی ارائه کرده اند که در کاهش وزن افراد و جلوگیری از دیابت اهمیت فراوان دارد. 

اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد وگاوی نه تنها می‌تواند وزن افراد را کنترل کند، که در ممانعت از بروز حمله‌های قلبی و یا سکته مغزی ناشی از بیماری‌های قلبی کارآمد است.

وگاوی ۱۵ درصد وزن افراد را کاهش می‌دهد و در تحقیقات جدید مشخص شده است که ۲۰ درصد بروز بیماری‌های قلبی را هم کم می‌کند. نتایج این تحقیقات در جدیدترین نشست انجمن قلب آمریکا ارائه شده است.

 

ژاپن؛ رصد کیسه ابزار گمشده ناسا بر فراز فوجی!

یکی از فضانوردان ژاپنی مستقر در پایگاه فضایی این کشور می‌گوید کیسه ابزار گمشده ناسا را در فضای بالای کوه فوجی رصد کرده است! این کیسه تا مارس ۲۰۲۴ در سفر خواهد بود.

این کیسه سفید چندی پیش در پیاده‌روی فضایی و تعمیر قطعات از دست فضانوردان ناسا لغزید و در فضا شناور شد. حضور این کیسه برای ادامه ماموریت ضروری و مهم نیست. 

مقبلی و اوهارا می‌گویند این اتفاق سهوی رخ داده است. رصدها نشان می‌دهد کیسه در مسیر خود به بدنه ایستگاه برخورد نمی‌کند و دور زمین می‌گردد تا وارد جو شود و از بین برود.

اولین باری نیست که فضانوردان چیزی را در فضا گم می‌کنند و یا از دست می‌دهند. علاقمندان به علوم فضایی می‌توانند با دوربین‌های دو چشمی این شئ سفید را در شب دنبال کنند.

 

بریتانیا؛ اپیزودهای گمشده دکتر هو پیدا شد

در آستانه شصتمین سالگرد پخش دکتر هو، اپیزودهای پخش ‌نشده این سریال علمی تخیلی متعلق به بی‌بی‌سی در مجموعه‌های کمیاب مجموعه‌داران بریتانیایی کشف شده است! اما … 

اما صاحبان این مجموعه‌ها حاضر نیستند بخش‌های گمشده را به بی‌بی‌سی بازگردانند. بی‌بی‌سی می‌تواند از آنها به اتهام دزدی اموال شکایت کند. آنها منتظر عفو عمومی هستند!

مجموعه پر طرفدار دکتر هو در دهه ۶۰ میلادی پخش می‌شد. چند اپیزود از فصل اول این سریال در طرح دور ریختن حلقه‌های قدیمی فیلم ناپدید شد. مجموعه‌داران از میان این دور ریزها این حلقه‌ها را پیدا کرده بودند!

 

چه کسی منوی شام مسافران تایتانیک را برداشت؟

به تازگی منوی مربوط به شام سه شب مانده به فاجعه کشتی تایتانیک در حراجی بقایای این کشتی به مبلغ ۸۳ هزار پوند به فروش رسیده است!

این منو می‌گوید مسافران فرست کلاس کشتی تایتانیک برای شام سه شب پیش از تصادف، بستنی و صدف سفارش داده بوده اند. برخی دیگر ماهی و پودینگ ویکتوریا!

حراجی اخیر پرسش‌هایی مطرح کرده است؛ یکی این که مثلا پودینگ ویکتوریا چه نوع پودینگی بوده است. پرسش مهم‌تر این که در بحبوحه عملیات نجات چرا کسی منوی غذا و صورت‌حساب‌ها را برداشته است؟

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها