|

سخنگوی قوه قضاییه: آمریکا در شکایت شهدای حرم لایحه دفاعیه به دادگاه ارسال نکرده است

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه گفته دولت آمریکا در موضوع شکایت شهدای حرم از آنها، لایحه دفاعیه به دادگاه ارسال نکرده است.

سخنگوی قوه قضاییه: آمریکا در شکایت شهدای حرم لایحه دفاعیه به دادگاه ارسال نکرده است

به گزارش شبکه شرق، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز چهارشنبه ۱۷ آبان، درباره رسیدگی به پرونده‌های مطروحه از جمله برگزاری دادگاه حقوقی برای رسیدگی به دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم اظهار کرد: سیاست اصولی دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی این است که علاوه بر رسیدگی عادلانه به موضوع جنبه‌های کیفری جنایات انجام شده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تحت حمایت این کشورها، جنبه‌های حقوقی هم به صورت عادلانه و در دادگاه صالح رسیدگی شود و حکم قانونی صادر شود.

وی تأکید کرد: مستندات مصرح قانونی وجود دارد که همه دلالت بر وظیفه دستگاه قضایی بر رسیدگی به این شکایات است.  خواندگان از اعضای دولت آمریکا برای حضور در این دادگاه دعوت شدند، اما تا کنون دولت آمریکا یا خواندگان لایحه‌ای برای دفاع از خود به دادگاه ارسال نکردند.

ستایشی ادامه داد: بر اساس تأکیدات ریاست قوه قضاییه در گذشته پرونده گروهک‌های تروریستی تحت حمایت دولت تروریستی آمریکا در قالب پرونده گروهک‌های تروریستی الاحوازیه یا گروه تندر و پرونده ترور شهید سلیمانی برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: حمایت‌های پشتیبانی و سیاسی و تسلیحاتی و هدایت‌های رسانه‌های از این گروهک‌های تروریستی مصداق بارز حمایت از تروریست‌هاست که با هدف ایجاد حصار امن برای رژیم اشغالگر قدس و ایجاد ناامنی در منطقه برنامه‌ریزی شده است.

در این راستا دادگاه رسیدگی به ایجاد گروهک‌های تروریستی از سوی دولت آمریکا مانند داعش و حمایت از آن‌ها با شکایت خانواده شهدای مدافع حرم در شعبه ۵۵ دادگاه بین‌الملل برگزار شد.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها