|

کواکبیان: این چه مجلسی است؟/ باید انجام رفراندوم را آسان کنیم که شدنی شود

دبیرکل حزب مردم‌سالاری اظهاراتی درباره دلیل عدم ثبت نام خود در انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد.

کواکبیان: این چه مجلسی است؟/ باید انجام رفراندوم را آسان کنیم که شدنی شود

به گزارش شبکه شرق، مصطفی کواکبیان فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: یکی از انتقادات و ملاحظات من مشکلات ساختاری است. به همین دلیل هم در حزب مردم‌سالاری طرح جمهوری سوم را پیشنهاد کردیم. طبق این طرح موارد و اصول متعددی از قانون اساسی باید تغییر کند و یا مورد بازنگری قرار گیرد.

مصطفی کواکبیان اظهار کرد: ما امروز شوراهایی داریم که راساً قانون‌گذاری می‌کنند. مانند، شورای عالی سران قوا، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام. هیچ یک از این شوراها جایگاهی در قانون اساسی ندارند.

مثلا مجلس تاثیر قطعی معدل در کنکور را رد کرده بود، اما مجمع تشخیص مصلحت نظام با استناد به نظرشورای عالی انقلاب فرهنگی با آن مخالفت کرد و رسما مشخص شد که مجلس هیچ کاره است، خب، این چه مجلسی است؟

دبیر کل حزب مردم سالاری درباره مطالبه رفراندوم خاطرنشان کرد: درباره اصل ۵۹ قانون اساسی نکته دارم و فکر می‌کنم این اصل خودش یکی از مشکلات قانون اساسی است و این مورد را به آقای حسن روحانی هم گفتم. ما باید انجام رفراندوم را آسان کنیم که شدنی شود. در برخی از کشورها با یک میلیون امضا، دولت موظف است رفراندوم برگزار کند.

 

منبع: آرمان ملی
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها