|

فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

مردم از همه چهره‌های سیاسی عبور کرده‌اند

مصطفی کواکبیان گفت:‌ مردم از خاتمی عبور کرده‌اند؛ البته منظور من تنها آقای خاتمی نیست، بلکه من عنوان کرده بودم مردم از همه چهره‌های سیاسی عبور کرده‌اند که این بخش از صحبت‌های من بیشتر مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته بود.

مردم از همه چهره‌های سیاسی عبور کرده‌اند

 

به گزارش شبکه شرق، بخش‌‌های مهم گفت‌وگوی کواکبیان را در ادامه می‌خوانید: 

من قبلا فکر می‌کردم شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» شعاری است که توسط اپوزیسیون داده می‌شود تا کنشگران عرصه سیاست را از میدان به در کنند. با این وجود با کمی تأمل بیشتر به این نتیجه رسیدم که طرح این شعارها می‌تواند کار برخی اصولگرایان باشد. اصولگرایان هنگامی که مشاهده می‌کنند در بین مردم اقبالی ندارند تلاش می‌کنند اصلاح‌طلبان را نیز با خود همراه کنند و به همین دلیل چنین شعارهایی مطرح می‌کنند.

مردم از خاتمی عبور کرده‌اند؛ البته منظور من تنها آقای خاتمی نیست، بلکه من عنوان کرده بودم مردم از همه چهره‌های سیاسی عبور کرده‌اند که این بخش از صحبت‌های من بیشتر مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته بود. امروز مردم دارای مطالباتی هستند که احساس می‌کنند این مطالبات را در قالب یک جریان و یا یک شخص خاص نمی‌توانند پیش ببرند. منظور من رد کردن خاتمی نیست بلکه منظور من عبور مردم از همه بود.

براندازان بر این گمان هستند که اصلاح‌طلبان سوپاپ اطمینان نظام بوده و هستند. این در حالی است که تندروهای داخلی بر این باور هستند که اصلاح‌طلبان در حال بازی در زمین غرب هستند. این در حالی است که من معتقدم جریان اصیل اصلاح‌طلبی همچنان تأثیرگذار و جریان‌ساز است و می‌تواند تاریخ‌ساز باشد.

 

منبع: آرمان‌ملی
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها