|

دور دنیا در یک دقیقه

پرادا، ماموریت آرتمیس ۳ و سفر به ماه/ حالا چی بپوشیم؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

پرادا، ماموریت آرتمیس ۳ و سفر به ماه/ حالا چی بپوشیم؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

سفر را از بیمارستان لندنی آغاز می‌کنیم که مانع ورود سگ راهنمای زن نابینا شده است. سپس به هفته مد ایتالیا می‌رویم که قرار شده لباس ماه‌نوردها را طراحی کنند. در آخر هم راهی شیکاگو می‌شویم که با جسد پرنده‌ها طرف است.

 

عذرخواهی سازمان بهداشت از منع ورود سگ زن نابینا

امی کاوانا زن نابینایی است که قصد داشت نوزاد بیمارش را به بیمارستانی در چلسی ببرد. سگ راهنمای خانم کاوانا همراه آنها بود، اما ماموران اجازه ورود به این سگ ندادند.

با دخالت پرستاران، کادر درمان و دیگر شهروندان حاضر در مرکز درمان در نهایت مجوز ورود صادر شد، اما اعتراض خانم کاوانا به گوش سازمان بهداشت بریتانیا رسیده است. 

آنها از این که نگهبان بیمارستان از قانون خاص افراد معلول و نابینا بی‌اطلاع و همچنین به برچسب راهنمای سگ بی‌توجه بوده، عذرخواهی کرده اند.

 

جشن فلسطینی؛ افزایش گشت‌زنی پلیس لندن

پس از حمله حماس به اسرائیل تعدادی از فلسطینی‌ها و هواداران آنها در غرب لندن مشغول جشن و پایکوبی شده و پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآورده اند. 

پلیس لندن با هدف کنترل اوضاع و جلوگیری از درگیری‌های احتمالی میان موافقان و مخالفان گشت‌زنی‌های خود را افزایش داده است.

اسکاتلندیارد در بیانیه‌ای اعلام کرده « در جریان درگیری‌‌های خشونت‌بار میان حماس و اسرائیل هست و می‌دانیم ممکن است در لندن تجمعاتی برگزار شود.

 

کاخ مک‌کورمیک؛ این ساختمان قاتل پرنده‌هاست

جمع بزرگی از پرنده‌های شیکاگو هنگام کوچ از جنوب به سمت محل زمستان‌گذرانی با برخورد به ساختمان شیشه‌ای مک‌کورمیک تلف شده اند. 

شمار پرنده‌های تلف شده در یک روز به هزار قطعه می‌رسد! کاخ مک‌کورمیک بزرگترین ساختمان شیشه‌ای در مرکز آمریکای شمالی است. 

داوطلبان همچنان مشغول جمع‌آوری لاشه پرندگان در مناطق پیرامونی این ساختمان هستند. مسئولان شهری دنبال راه‌حلی برای تغییر در وضعیت ظاهری این ساختمان هستند.

 

سفر به ماه؛ پرادا لباس ماه‌نوردان را طراحی می‌کند

برند لوکس طراحی لباس و مد پرادا در پروژه تهیه لباس برای فضانوردان ناسا همکاری می‌کند. آنها در کنار شرکت تخصصی تولید لباس‌های فضانوردی فعالیت می‌کنند.

عملیات آرتمیس سه در سال ۲۰۲۵ انجام می‌شود. فضانوردان ناسا در این ماموریت به ماه سفر می‌کنند. اولین سفر آمریکایی‌ها به ماه در سال ۱۹۷۲ و ماموریت آپولو ۱۷ بود.

رئیس‌ بازاریابی پرادا می‌گوید این کمپانی می‌خواهد نقش مهمی در ارتقا قدرت بشر خلاق و همچنین پیشرفت تمدن ایفا کند.

 

دوراهی حفظ جغد خالدار؛ انقراض یا کشتن دیگر جغدها؟

جغدهای خالدار در اورگان و کالیفرنیا در حال انقراض هستند. در واقع زیستگاه این جغدها از بین رفته و باعث شده آنها در معرض انقراض قرار بگیرند. 

تا امروز از روش کشتار دیگر گونه‌ها برای حفاظت از این جغدها استفاده شده است. گونه‌‌های قلدرتر به دست انسان‌ شکار می‌شوند تا جغدهای خالدار زنده بمانند!

حالا نمایشگاه عکسی برگزار شده است که روش حفاظت را جغدهای خالدار را به چالش کشیده است. مورگان هیم تلاش می‌کند روش کشتار دیگر جغدها را متوقف کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها