|

دور دنیا در یک دقیقه

شهردار لندن علیه مخالفان مقاله می‌‌نویسد

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه دنیا سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

شهردار لندن علیه مخالفان مقاله می‌‌نویسد

 

سحر طلوعی

به گزارش شبکه شرق، امروز ابتدا سری به اوکراین می‌زنیم که موفق شده نخستین خط دفاعی روسیه را در جنوب شرق بشکند. بعد سری به جشنواره هنر خلاقه خودکفایی در نوادا می‌زنیم که اسیر گل و لای شده و در آخر با شهردار لندن سوار مترو می‌شویم. 

تروت سوشیال؛ آینده نامعلوم پلتفرم ترامپ

یک آزمون پیچیده‌ای پیش روی پلتفرم اجتماعی « تروت سوشیال » قرار دارد که مشخص می‌کند این شبکه‌ اجتماعی پایدار خواهد بود یا باید بساطش را جمع کند.

تروت سوشیال قرار بود خود را در سطح پلتفرم‌های اسم و رسم‌دار بالا بکشد و میلیارد دلاری شود. پله اول این هدف ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود که محقق نشد.

جلسه هفته آینده مشخص می‌کند فرصتی برای تلاش جدید خواهد بود یا نه. تروت سوشیال از حمایت ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده برخوردار است.

گیتار باس هافنر بیتل‌ها کجاست؟

در سال‌هایی که منتهی می‌شد به اوج گرفتن گروه بیتل، پل مک‌کارتنی خواننده و گیتاریست این گروه یک گیتار باس برند هافنر را از هامبورگ می‌خرد به قیمت ۳۰ پوند.

امروز خبری از سرنوشت این گیتارباس مورد علاقه مک‌کارتنی در دست نیست. کمپانی هافنر پروژه پیدا کردن این گیتار را کلید زده است.

این گیتار ۵۰ سال پیش، قبل از جدایی بیتل‌ها، دیده شده است. مک‌کارتنی ۸۱ ساله می‌گوید گیتار راحتی بود. خاصه برای من که چپ‌دست بودم. اما کجاست؟

اوکراین؛ نخستین جبهه دفاعی روسیه شکست

پس از هفته‌ها تلاش و مقاومت بالاخره اوکراینی‌ها موفق شده اند نخستین خط دفاعی روس‌ها را در نزدیکی زاپوریژیا بشکنند و پیشروی حیاتی داشته باشند.

پاکسازی منطقه از مین‌های روسی وقت زیادی از نیروهای اوکراینی گرفت، اما به هر حال این پروژه تمام و جبهه روسیه عقب رانده شد.

مسکو هرگز انتظار نداشت اوکراینی‌ها این جبهه را بگیرند و آنها را به عقب برانند. روسها ۶۰ درصد زمان و منابع خود را برای تشکیل این جبهه هزینه کرده بود.

جشنواره « مَرد سوزان » در دام گل و لای

مثل هر سال هزاران نفر خودشان را به صحرای خشک نوادا رسانده اند تا هنر خلاقه را برای زیستنی خودکفا به کار بگیرند، اما ناگهان همه نقشه‌ها بر آب شد.

بارش باران خاک نرم صحرا را به گل و لایی چسبنده تبدیل و دردسر بزرگی درست کرده است. از شرکت‌‌گنندگان خواسته شده از کمپ‌ها بیرون نروند که گرفتار می‌شوند.

عبور و مرور خودروها در این جشنواره ممنوع است، به جز موارد اضطراری. اگر آب و غذای شرکت‌کنندگان تمام شود و این حمام گل پا برجا باشد، چاره‌ای جز حضور خودروهای امداد نیست.

شهردار لندن علیه مخالفان اولز مقاله می‌‌نویسد

صادق خان شهردار لندن در مقاله‌ای محافظه‌کاران بریتانیا را به بهانه‌گیری درباره طرح اولز و ایجاد تفرقه متهم کرده است. اولز نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد.

طرح اولز یا منطقه عاری از گازهای گلخانه‌ای در بخشی از لندن اجرا شده و با توجه به گسترش سیستم حمل و نقل عمومی و کاهش خودروهای شخصی، موفق بوده است.

صادق خان می‌خواهد این طرح را برای سراسر لندن اجرا کند، اما محافظه‌کاران صاحبان خودروهای شخصی را مقابل او می‌گذارند. اولز ابتدا در دوران شهرداری بوریس جانسون محافظه کار به مرحله اجرا رسید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها