|

العالم فی 60 ثانیة

از شمس دبی امارات وسفر مشاور ارشد بایدن به بیروت تا اعلام زمان بهره بردارى از بندر فاو

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الشرق، خبرگزاری رسمی عراق، الجزیره،البیان امارات و الصباح.

از شمس دبی امارات  وسفر مشاور ارشد بایدن به  بیروت تا اعلام زمان بهره بردارى از بندر فاو
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الشرق، خبرگزاری رسمی عراق، الجزیره،البیان امارات و الصباح.

 

البیان امارات

"شمس دبی" یک ابتکار ملی امارات براى انرژی پاک 

امارات به دلیل اعتقاد به اهمیت انرژی های پاک و تجدیدپذیر در حفظ حق نسل های آینده برای برخورداری از محیطی پاک، سالم و ایمن، به تنوع منابع انرژی اهمیت زیادی می دهد.در این زمینه، سازمان آب و برق دبى برای دستیابی به این چشم انداز تلاش می کند. 

تلاش‌های این سازمان  در این زمینه تنها به اجرای پروژه‌های بزرگ در زمینه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر محدود نمی‌شود، بلکه به مشارکت ساکنان امارت دبی در فرآیند تولید انرژی پاک از طریق ابتکار «شمس دبی» می‌رسد. که به صاحبان خانه و ساختمان اجازه می دهد تا سیستم های پنل های فتوولتائیک را برای تولید برق نصب کنند.

طرح "شمس دبی" که توسط این مقام در سال 2014 راه اندازی شد، از طرح "دبی هوشمند" حمایت می کند که هدف آن تبدیل دبی به هوشمندترین و شادترین شهر جهان است. 

 

الشرق

سفر مشاور ارشد بایدن به  بیروت 

منابع امریکایی و اسرائیلی خبر دادند که در راستای تلاش امریکا برای کاهش تنش میان اسرائیل و حزب‌الله، مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا امروز وارد بیروت می‌شود.

این منابع به پایگاه «اکسیوس» گفتند که دولت امریکا تلاش‌های خود برای بازگشت آرامش و جلوگیری از تشدید تنش میان اسرائیل و حزب الله را افزایش داده و در راین راستا «آموس هوکشتاین» مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا در امور انرژی و زیربنایی، امروز (چهارشنبه) وارد بیروت می‌شود.

این منابع گفته‌اند که امریکا نگران آن است که تنشی کوچک میان حزب الله و اسرائیل در مناطق مرزی به جنگی تمام‌عیار تبدیل شود که کل منطقه را درگیر کند.

 

الصباح

اعلام زمان بهره بردارى از بندر فاو 

وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که مصمم به بهره‌برداری از بندر بزرگ فاو تا پایان سال 2025 است.

فرحان الفرطوسی مدیرکل شرکت بنادر عراق  گفت که شرکت‌های جهانی فعال در بخش ترابری دریایی بندر بزرگ فاو را یک گذرگاه مهم و خوش‌آتیه در نظام حمل و نقل دریایی منطقه‌ای و جهانی دانسته‌اند.

او گفت که هم‌اکنون ساخت دیوار بتنی سکوهای پنج‌گانه بندر آغاز شد و مسیر کانال آبی نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

الفرطوسی افزود که جلسات پیاپی با شرکت پیمانکار برای تسریع در اجرای پروژه ادامه دارد و نسبت اجرای پروژه در وضعیت بسیار خوبی است.

وی ادامه داد که تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت سنگاپوری برای آموزش نیروی انسانی در بنادر سنگاپور امضا شده است.

 

الجزیره 

افزایش پروازهاى هواپیمایی قطر به امریکای لاتین 

شرکت هواپیمایی قطر اعلام کرد که برزیل و بازار امریکای لاتین نقش مهمی در برنامه این شرکت برای توسعه خدمات خود خواهد داشت.

شرکت هواپیمایی قطر در نظر دارد که پروازهای خود به کشورهای آمریکای لاتین را افزایش دهد و در این راستا پروازها به بوینس آیرس از طریق سائوپائولو را افزایش دهد تا آرژانتینی‌های بیشتری را به سفر به دوحه، که تیمشان در آن قهرمان جام جهانی شد، جذب کند.

این شرکت قرار است پروازهای هفتگی میان دوحه به سائوپائولو (بزرگ‌ترین شهر امریکای جنوبی) را از 4 پرواز در هفته به 18 پرواز افزایش دهد.

سود خالص این درآمد بیش از 1.2 میلیارد دلار بوده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) 

افتتاح خط هوایی بغداد به مسقط

وزارت خارجه عراق از افتتاح خط هوایی مستقیم میان پایتخت های عراق و عمان خبر داد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد: این خط هوایی افق های جدیدی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری ایجاد می کند و منعکس کننده اطمینان متقابل و تمایل در توسعه مشارکت راهبردی میان عراق و عمان است.

وی افزود: این اقدام همچنین مقارن با تسهیل اعطای ویزای ورود به اتباع عراقی مایل به سفر به عمان است.

الصحاف بر آمادگی سفارت عراق در عمان برای ارائه تمامی تسهیلات و خدمات به شرکت هواپیمایی این کشور و مسافران تاکید کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها