|

حسینی، معاون پارلمانی رئیسی:

حذف تعطیلی پنج‌شنبه با مقاومت‌ در جامعه متدین کشور روبرو می‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: پیشنهاد دولت در لایحه تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه است اما نمایندگان مجلس معتقدند برای تعامل با کشورهای اسلامی و سایر کشورهای جهان روزهای جمعه و شنبه باید تعطیل باشد که البته هنوز پیشنهادها به جمع‌بندی نرسیده است.

حذف تعطیلی پنج‌شنبه با مقاومت‌ در جامعه متدین کشور روبرو می‌شود

به گزارش شبکه شرق،  معاون پارلمانی رئیس جمهور از تامین شدن زمین یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: رئیس جمهور ماه یک جلسه در شورای عالی مسکن حضور می‌یابد و از نزدیک در جریان اقدامات این حوزه قرار دارد. اخیراً نیز دلایل کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مورد شماتت ایشان قرار گرفت و قرار شد بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درباره کوتاهی بانک‌ها در جلسه بعدی شورای عالی مسکن پاسخ دهند.

حسینی علت تاخیر در بررسی لایحه دو فوریتی وزارت بازرگانی را ابهامات موجود در حوزه اختیارات و وزارتخانه‌های این وزارتخانه دانسته افزود: دولت بعد از تعطیلات اربعین رفع این ابهامات را در دستور کار قرار خواهد داد.

حسینی ادامه داد: این معاونت دستگاهی فراستادی است که می‌تواند با همه دستگاه‌های دولتی تعامل کند و ما ترجیح می‌دهیم به جای وزارت خانواده همین معاونت وظایف محوله را به سرانجام برساند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور از اختلاف دولت و مجلس برای تعطیلات آخر هفته سخن گفت و افزود: پیشنهاد دولت در لایحه تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه است اما نمایندگان مجلس معتقدند برای تعامل با کشورهای اسلامی و سایر کشورهای جهان روزهای جمعه و شنبه باید تعطیل باشد که البته هنوز پیشنهادها به جمع‌بندی نرسیده است.

حسینی در عین حال خاطرنشان کرد: به دلیل نهادینه بودن تعطیلی روزهای پنجشنبه و برگزاری مراسم‌ها و آداب مذهبی از سوی مردم، پیش بینی می‌کنیم حذف تعطیلی امروز با مقاومت‌های در جامعه متدین کشور روبرو شویم همچنان که در اصلاح ساعتها در گذشته با آن روبرو بودیم.

حسینی با اشاره به بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: اتمام این فاز  درآمدهای کشور را ۵ میلیارد دلار افزایش می‌دهد که با افزایش درآمدهای کشور و رونق صادرات همه مردم نتایج آن را لمس خواهند کرد.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها