|

سفیر چین: تحریم‌های آمریکا را تلافی خواهیم کرد

سفیر چین در آمریکا هشدار داد که در حالی که پکن به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست، اما اگر واشنگتن تحریم‌های بیشتری را بر تجارت و تکنولوژی ما اعمال کند، ما تلافی خواهیم کرد.

سفیر چین: تحریم‌های آمریکا را تلافی خواهیم کرد

به گزارش شبکه شرق، سفیر چین در آمریکا هشدار داد که در حالی که پکن به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست، اما اگر واشنگتن تحریم‌های بیشتری را بر تجارت و تکنولوژی ما اعمال کند، ما تلافی خواهیم کرد.

شی فنگ سفیر چین در آمریکا اظهار داد افرادی که در واشنگتن به دنبال روابط نزدیکتر با پکن هستند، در تاریکی پنهان شده‌اند زیرا مصلحت اندیشی سیاسی آمریکا، باعث شده آنها برای پیش قدم شدن برای انجام این کار، تمایلی نداشته باشند.

آقای فنگ که در اواخر ماه مه و در بحبوحه افزایش تنش ها بین واشنگتن و پکن به عنوان سفیر چین در آمریکا انتخاب شد، در اجلاس امنیتی آسپن افزود: او به این موضوع پی برده که مصلحت اندیشی سیاسی جامعه آمریکا کمی تعجب آور است.

وی خاطرنشان کرد من فکر می کنم همچنان تعداد زیادی طرفدار رابطه آمریکا و چین هستند اما به نظر می رسد تحت فشار هستند. به نظر می رسد آنها تحت تاثیر مخرب تنش های فعلی، محتاط شدند و می خواهند مانع از آن شوند که دیدگاهشان تحت تاثیر یک گروه ضد چینی معروف، قرار گیرد.

این سیاستمدار چینی خاطرنشان کرد برخی افراد هستند که در تاریکی از ترس صدمه دیدن پنهان شده‌‌اند. بنابراین من فکر می کنم یکی از وظایف من در اینجا، جستجو و یافتن این افراد است. من یک نفر هستم اما تعداد ما زیاد است. بنابراین من امیدوارم همه شما به من در یافتن این افراد کمک کنید و با هم این رابطه را تعمیم دهیم.

شی همچنین در این کنفرانس امنیتی هشدار داد که در حالی که پکن به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست، اما اگر واشنگتن تحریم‌های بیشتری را بر تجارت و تکنولوژی ما اعمال کند، ما تلافی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد چین از رقابت با آمریکا دوری نمی کند اما من فکر می کنم تعریف رقابت از سوی طرف آمریکایی منصفانه نیست. ایالات متحده تلاش می کند تا با دور نگه داشتن چین، پیروز شود.

فنگ ابراز داشت مشخصا ما به دنبال مقابله به مثل نیستیم. ما به دنبال جنگ تجاری و جنگ تکنولوژی با آمریکا نیستیم. ما می خواهیم با این پرده آهنی و پرده سیلیکونی خداحافظی کنیم.

این در حالی است که جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا هفته گذشته برای همکاری با چین در زمینه چالش‌های مختلف جهانی ابراز تمایل کرد. وی اظهار کرد سفرش به چین به قراردادن رابطه آمریکا در مسیری مطمئن تر کمک کرد و دو اقتصاد بزرگ جهان ملزم به همکاری در زمینه نگرانی های دو جانبه و مشترک شدند.

یلن افزود: ما باید کارهای زیادی انجام دهیم اما من معتقدم این سفر آغاز بسیار مهمی بود. من مشتاق ایجاد زمینه های کاری هستم که در پکن برای انجام اقدامات بیشتر ترسیم شده است.

جنت یلن از 6 تا 9 جولای در سفری 3 روزه به چین اظهار کرد واشنگتن و پکن به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان باید به شکلی منصفانه با یکدیگر رقابت کرده و برای پرهیز از درک نادرست، تعامل نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

خانم یلن تصریح کرد که واشنگتن به دنبال رویکرد برنده بودن با مزیت اقتصادی در رابطه با چین نیست اما می خواهد از وجود رقابتی سالم با مجموعه قوانین منصفانه که به نفع هر دو کشور در گذر زمان باشد، اطمینان حاصل کند.

یلن از مقامات چینی خواست تا اجازه ندهند عدم توافق در مورد برخی موضوعات منجر به درک نادرستی ناشی از نبود ارتباط شده و روابط اقتصادی و مالی دو جانبه را بی جهت بدتر کند.

 

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها