|

وزیر امور خارجه: توضیحات روسیه را کافی نمی‌دانیم

وزیر امور خارجه توضیحات مقامات روسی درمورد جزایر سه‌گانه ایرانی را ناکافی خواند.

وزیر امور خارجه: توضیحات روسیه را کافی نمی‌دانیم

به گزارش شبکه شرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درحالیکه میزبان «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان بود، خواستار توضیح بیشتر مقامات روسیه درمورد موضع این کشور در اتحادیه عرب شد.

مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های وزیر امور خارجه را درمورد موضع روسیه می‌خوانید:

معتقدیم روابط کشورهای همسایه در منطقه می‌تواند به صورت پیوسته و زنجیره‌ای گسترش یابد. این تنها چیزی است که امروز منطقه ما با آن بیش از گذشته نیازمند است و این اقدامی است که می‌تواند ثبات، صلح، امنیت و پیشرفت پایدار جمعی منطقه‌ای را در پی داشته باشد.

در منطقه خلیج فارس احترام متقابل، حفظ حقوق ملت‌ها و حل مشکلات براساس گفت‌وگو و همکاری کلید اصلی صلح، امنیت و پیشرفت پایدار در منطقه است.

اخیرا در بیانیه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و روسیه در مسکو، بندی در مورد تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران گنجانیده شده. ما با هیچ طرفی در مسیر حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعارفی نداریم.

از آنچه در یکی از بندهای این بیانیه در خصوص جزایر سه گانه دارای تعلق همیشگی و ابدی به ایران درج شده ناخرسندیم. در پی احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه، روز گذشته از کانال‌های دیپلماتیک توضیحاتی را در این رابطه از مقامات روسیه دریافت کردیم.

ما این توضیحات را کافی نمی‌دانیم و هرگز تکرار این رویه را در بیانیه‌ها و مداخله روسیه و یا هر طرف دیگری در مسائل مربوط به تمامیت ارضی ایران را برنمی‌تابیم.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها