|

کره شمالی :

سیاست تهاجمی آمریکا، شبه جزیره کره را به جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد

موسسه مطالعاتی آمریکایی وابسته به وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که اقدامات تهاجمی ایالات متحده از جمله برگزاری رزمایش با سئول ، شبه جزیره کره را به سمت درگیری هسته ای سوق می دهد.

 سیاست تهاجمی آمریکا، شبه جزیره کره را به جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد

به گزارش شبکه شرق ، موسسه مطالعات آمریکایی کره شمالی روز دوشنبه افزود: اقدامات تهاجمی ایالات متحده، سطح تنش نظامی شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا را به جنگ هسته ای نزدیک کرده است.

براساس این گزارش ، پس از انتخاب یون سوک یول رئیس‌جمهور کره جنوبی که بشدت تابع آمریکا است ، قلمرو کشور را به تمرین‌های نظامی مختلف به رهبری ایالات متحده تبدیل کرده که این مناور های نظامی با توجه به مقیاس، شدت و محتوای آن‌ها به طور فزاینده‌ای روبه افزایش است.

این گزارش می افزاید ؛ ایالات متحده بطور بی سابقه ایس در حال انجام عملیات اطلاعاتی مختلف در منطقه است.

در این گزارش آمده است که امسال، ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری اقدامات خصمانه را که بشدت حاکمیت و منافع امنیتی کره شمالی را نقض می کند، افزایش داده است.

محققان خاطرنشان می کنند که در شبه جزیره کره ، منافع قدرت های بزرگ تلاقی می کند، بنابراین درگیری مسلحانه در اینجا به سرعت به سمت یک "جنگ هسته ای جهانی " در حرکت است که پیامدهای فاجعه بار برای امنیت و صلح در منطقه، در شمال شرق آسیا به دنبال دارد.

در این گزارش تاکید شده است که تا زمانی که ایالات متحده از "سیاست خصمانه " در قبال کره شمالی و تهدید نظامی مداوم دست نکشد، پیونگ یانگ به تقویت توانایی های دفاعی خود برای حفاظت از حاکمیت، عزت و امنیت ادامه خواهد داد و دفاع از آب و خاک را به عنوان یک کشور مستقل حق قانونی بلامنازع خود می داند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها