|

روسیه: مسکو وارد جنگ هسته‌ای نخواهد شد

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: دولت روسیه از ورود به جنگ هسته‌ای خودداری خواهد کرد چون در این جنگ هیچ برنده‌ای وجود ندارد و نباید آن را آغاز کرد.

روسیه: مسکو وارد جنگ هسته‌ای نخواهد شد

به گزارش شبکه شرق، سرگئی ریابکوف روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با رادیو اسپوتنیک گفت: روسیه و آمریکا از مرحله جنگ سرد عبور کرده و در حال حاضر در مرحله درگیری مستقیم قرار دارند.

وی گفت: من فکر می‌کنم ما دوره جنگ سرد را پیش از این پشت سر گذاشتیم و اکنون در مرحله گرماگرم جنگ قرار داریم و به نوعی شاهد درگیری مستقیم ۲ کشور در یک جنگ ترکیبی هستیم.

ریابکوف برخی از اشکال این جنگ ترکیبی را که توسط آمریکایی‌ها استفاده می شود کاملاً بی سابقه خواند که در دوران جنگ سرد وجود نداشته است.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در بروز احتمالی جنگ هسته‌ای در منطقه خاطر نشان کرد: بروز جنگ هسته‌ای یک موضوع نسبتاً دراماتیک است. دولت روسیه از ورود به جنگ هسته‌ای خودداری خواهد کرد چون در این جنگ هیچ برنده‌ای وجود ندارد و نباید آن را آغاز کرد.

ویریابکوف آمریکا را به تحریک و تشدید جنگ در منطقه متهم کرد و افزود: با وجود اینکه رفتارهای آمریکا نشان می‌دهد آنها از عقل سلیم بی‌بهره هستند ولی مخالفان روسیه باید بدانند که با آتش بازی می‌کنند.

وی گفت: آنها باید بدانند که هرگونه تجاوز به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور ما چه خواهد شد. اگر این روند ادامه یابد، ما آماده خواهیم بود تا همه اقدامات را انجام دهیم و از همه ابزارهای موجود برای دفاع از خود استفاده کنیم.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها