|

نماینده مجلس: در هالیوود، دنبال دور زدن جنسیت و از بین بردن هویت زنانه و مردانه هستند

نماینده قزوین گفت: حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان مد و لباس ایرانی باید در قالب صنعتی کردن تولید مدولباس مرتبط با زیست عفیفانه شکل بگیرد.

نماینده مجلس: در هالیوود، دنبال دور زدن جنسیت و از بین بردن هویت زنانه و مردانه هستند

به گزارش شبکه شرق، فاطمه محمدبیگی عضو کارگروه ملی ساماندهی مد و لباس کشور گفت: در دنیای امروز که در جایی به نام هالیوود به دنبال این هستند که کفر و الحاد را به حد نهایت خود برسانند و دنبال جنبش‌های تراجنسیتی، دور زدن جنسیت، خروج از جنسیت و از بین بردن هویت زنانه و مردانه هستند. با این حال امروز در ایران اسلامی مردانی داریم که هویت مردانه را مردانه‌تر از گذشته فریاد می‌زنند.

عضو کارگروه ملی ساماندهی مد و لباس کشور گفت: حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان مد و لباس ایرانی باید در قالب صنعتی کردن تولید مدولباس مرتبط با زیست عفیفانه شکل بگیرد.

فاطمه محمدبیگی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح رویداد ملی مد و لباس بانوان که در سرای بهشتیان مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه ما نمایندگان مجلس این است که در قوانین مربوط به ساماندهی مد و لباس اسلامی و ایرانی تمام ظرفیت‌های هنری، علمی، آموزشی، فنی و حرفه‌ای و رسانه‌ای را به عرصه بیاوریم و پشتیبانشان باشیم.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه دارد که برای تولید مد و لباس ایرانی برنامه‌ریزی مدون داشته باشد و از تولیدکنندگان مد و لباس در قالب برنامه هفتم توسعه کشور حمایت کند. حمایت وزارت صمت از این تولیدکنندگان باید در قالب صنعتی کردن تولیدات مدولباس و البسه مرتبط با زیست عفیفانه شکل بگیرد و ابزار‌ها و وسایل لازم در اختیار تولیدکنندگان مدولباس ایرانی قرار بگیرد.

محمدبیگی ادامه داد: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی می‌توانند با ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره در حوزه تولید مد و لباس سرمایه‌گذاری کنند و می‌توانیم صادرکننده برند‌های حوزه عفاف و حجاب باشیم.

وی یادآور شد: در دنیای امروز که در جایی به نام هالیوود به دنبال این هستند که کفر و الحاد را به حد نهایت خود برسانند و دنبال جنبش‌های تراجنسیتی، دور زدن جنسیت، خروج از جنسیت و از بین بردن هویت زنانه و مردانه هستند. با این حال امروز در ایران اسلامی مردانی داریم که هویت مردانه را مردانه‌تر از گذشته فریاد می‌زنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه زنانی داریم که از هیچ هجمه‌ای در حوزه عفاف و حجاب نمی‌ترسند، گفت: همچنین مسئولانی داریم که به دفاع از هنر انقلابی و اسلامی برای زیست عفیفانه تلاش می‌کنیم و از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

محمدبیگی افزود: همچنین به آن مسئولانی که باید برای چادر و پوشش ایرانی بودجه می‌گذاشتند، هشدار می‌دهم و باید از چادر ایرانی حمایت می‌کردند که نکردند. به آن مسئولانی که باید در بازار‌ها و بازارچه‌ها و در تمامی اصناف باید سهم می‌گذاشتند و این سهم را نگذاشتند. مطمئن باشید این ملت از حقوقشان نمی‌گذرند.

وی با یادآوری اینکه امروز وقت تدوین برنامه هفتم است، ادامه داد: امروز باید با مهندسی فرهنگی بتوانیم برای تمام قالب‌های سنی و گروه‌های مختلف مخاطبان مبتنی بر پوشش‌های ایرانی و رسوم ملی و محلی بتوانیم پوشش‌های گذشته که اصیل هستند را به صحنه بیاوریم و زیست عفیفانه که نماد اصالت، انسانیت و آزادگی است را به رخ جهانیان بکشیم. چرا که ایرانیان قبل از اسلام هم زیست عفیفانه داشتند.

محمدبیگی یادآور شد: از مسئولان اداره صمت و بانک‌های استان قزوین به ویژه مسئولان صندوق کارآفرینی تقاضا می‌کنم که بیایند و ببینند که به دست هنرمندانه دختران و زنان این مرزوبوم چه طراحی‌هایی صورت گرفته و این البسه تن‌پوش کودکان، نوجوانان، مردان و زنان ایرانی باشد و بتوانیم بازار‌های صادراتی را هم به خودمان اختصاص دهیم.

فقدان پوشاک اجتماعی مناسب از کمبود‌های جدی حوزه مد و لباس است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هم در این مراسم با تأکید بر لزوم ارائه مد و لباس جذاب و مردم‌پسند برای همه سلایق و گروه‌های مختلف اجتماعی گفت: اگر در این حوزه الگوی مناسب به مردم، جوانان و دختران و زنان ارائه نکنیم، آن‌ها از جای دیگر الگو می‌گیرند و به همین خاطر موضوع طراحی و تولید پوشاک مناسب برای اقشار مختلف اجتماعی به دغدغه همه تبدیل شده است.

محمدحسین فائزی اضافه کرد: امروز زنان و بانوان ما به البسه و پوشاک باکیفیت، زیبا و متنوع که قیمت مناسبی داشته باشد، نیاز مبرم دارند و باید دختران و زنان پاکدامن ما به راحتی بتوانند چنین لباسی را تهیه کنند. به همین خاطر از طراحان لباس و هنرمندان خلاق می‌خواهیم که در حوزه طراحی و تولید مدولباس ایرانی و اسلامی ورود کنند و نسبت به تولید این نوع پوشاک اقدام کنند.

وی زیبایی، کیفیت و قیمت مناسب و مؤمنانه بودن را ۴ ویژگی لباس ویژه بانوان ایرانی و مسلمان دانست و گفت: اگر پوشاک زنان ایرانی حائز این ویژگی‌ها باشد مورد پسند و توجه بانوان و دختران ایرانی قرار خواهد گرفت.

فائزی فقدان پوشاک اجتماعی مناسب برای دختران و زنان ایرانی را یکی از کمبود‌های جدی حوزه مد و لباس برشمرد و ادامه داد: به همین خاطر تلاش ما این است که در قالب نمایشگاه مد و لباس بانوان که عنوان «زیبا و باوقار» را برای آن گذاشته‌ایم، لباس خوب و مؤمنانه که کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارد را در اختیار عموم مردم بگذاریم.

وی تصریح کرد: استقبال مردم از نمایشگاه نشان می‌دهد که تقاضای بالایی به تهیه پوشاک عفیفانه و باکیفیت وجود دارد و با این وجود فروشگاه‌هایی برای عرضه این نوع پوشاک نداریم و به همین خاطر زنان خوش‌پوش ما مجبورند باری تهیه البسه مناسب به سایر استان‌ها بروند. به همین خاطر از تولیدکنندگان و پخش‌کنندگان می‌خواهیم تولید و توزیع این نوع پوشاک در استان را شروع کنند.

وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه مد و لباس ایرانی خوب نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ و استعداد‌های انسانی لازم برای تولید پوشاک مبتنی بر مد و لباس ایرانی و اسلامی را داریم، گفت: در این زمینه می‌توانیم به تاریخ و فرهنگ غنی خود نگاه کنیم و بر این مبنا پوشاک زیبا را طراحی، تولید و به نسل امروز معرفی کنیم.

عباس کاظمی با انتقاد از وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه مد و لباس ایرانی تصریح کرد: هم در حوزه بازاریابی و بازارسازی و هم در حوزه سرمایه‌گذاری برای طراحی و تولید لباس کم کار کردیم و برای جبران عقب‌افتادگی‌ها در این حوزه باید خیلی‌زیاد کار کنیم و ظرفیت‌های بزرگ این حوزه را به همه مردم و مدیران نشان دهیم.

وی افزود: لزوم توجه به موضوع مد و لباس ایرانی و اسلامی امروز بیش از گذشته احساس می‌شود و انتظار داریم در این بخش از ظرفیت‌های بومی و نیرو‌های توانمند داخلی حداکثر استفاده صورت بگیرد و بتوانیم با تولید و عرضه مناسب پوشاک ایرانی و اسلامی قدم بزرگی برای رفع نیاز‌های مردم به ویژه دختران و بانوان برداریم.

نخستین نمایشگاه ملی مد و بانوان استان قزوین از چهارشنبه در سرای بهشتیان سعدالسلطنه گشایش یافته و به مدت ۳ روز پذیرای علاقه‌مندان به پوشاک ایرانی است.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها