|

امام جمعه شیراز: بسیاری از «افراد مرفه» می‌گویند، وضع خراب است / این‌ها باور و ایمان ندارند

آیت الله دژکام گفت: بسیاری از افرادی که در بالای شهر تهران و سایر کلان شهرهای کشور زندگی و بهترین خانه ها و منازل و خودرو را دارند زمانی که از آنها سوال کنید اوضاع چطور است می گویند وضع خراب است.

امام جمعه شیراز: بسیاری از «افراد مرفه» می‌گویند، وضع خراب است / این‌ها باور و ایمان ندارند

به گزارش شبکه شرق، آیت الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، اظهار داشت: نکته اول امروز یادآور شهادت چند شهید گرانقدر و عظیم الشأن در تاریخ انقلاب اسلامی است. شهدای موتلفه اسلام که در سال ۱۳۴۴ به دستور رژیم غاصب و ظالم پهلوی به شهادت رسیدند؛ بزرگمردانی بودند (شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی و...) که هر کدام برای اینکه الگوی ما باشند باید درباره‌اش بحث شود.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در بالای شهر تهران و سایر کلان شهرهای کشور زندگی و بهترین خانه ها و منازل و خودرو را دارند زمانی که از آنها سوال کنید اوضاع چطور است می گویند وضع خراب است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این سوال مطرح است که چرا اینگونه است؟ به این دلیل که اگر همه تلاش انسان برای کسب مال دنیا باشد آسودگی نخواهد داشت و هیچگاه به آرامش نخواهد رسید و اولویت باید باور و ایمان به آخرت باشد. نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: ۳۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم که باید وصیت نامه این شهدا نیز خوانده شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: رییس جمهور ما به آمریکای جنوبی سفر کرده و مورد استقبال گرم روسای جمهور آمریکا جنوبی قرار گرفته است که این نشان از گسترش محبت به انقلاب اسلامی در دنیا است.

وی همچنین در خصوص مردمی سازی اقتصاد و نقش جهاد سازندگی در این زمینه، اشاره کرد: دیروز یک نمایشگاه کمیته امداد راه انداخته بود که ۷۱۰۰ خانواده در استان فارس به واسطه اینکه فعالیت اقتصادی مفیدی را یاد گرفته بودند بی‌نیاز از کمک‌های کمیته شده بودند. خیلی کارهای خوبی است اگر بشود آن را عمومی کرد، هم بسیج سازندگی و هم جهاد کشاورزی در این عرصه می‌توانند به میدان آیند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهارکرد: این کار بد نیست، ولی با ۷ هزار و ۱۰۰ خانواده اقتصاد مردمی نشده است و سراغ قشر ضعیف رفته‌ایم و کمک دادیم، اما اگر بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی هم به میدان بیایند، بانک‌ها اینجا خیلی نقش دارند و دیگران این برنامه را برای ۱۰۰ هزار تا طراحی کنید می‌بینید استان تکانی می‌خورد لذا لازمه اش این است زنجیره تولید شکل بگیرد و بدانند خریدار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند دنبال کنید، مردمی کنید تا دشمن نتواند به شما آسیب بزند، اظهار کرد: از عرصه کارهای ساده و خانگی تا پروژه های عظیم و صنعت انرژی اتمی می‌تواند به مردم واگذار شود.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز اول سال جاری درباره الگو مصرف و لزوم کاهش مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: الگو مصرف انرژی در کشور ما باید اصلاح شود و در حال حاضر اسراف صورت می گیرد زیرا مصارف بسیار بالا است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها