|

امام جمعه شیراز: رنسانس موجب شد مردم از خداوند دور شوند

امام جمعه شیراز گفت: رنسانس اولین گام برای لطمه زدن به باورهای دینی و رهایی انسان شد این در حالی است که این واقعه تاریخی موجب شد مردم از خداوند دور شوند.

امام جمعه شیراز: رنسانس موجب شد مردم از خداوند دور شوند

امام جمعه شیراز با اشاره به شهادت جانشین پاسگاه بیدزرد، گفت: خداوند انتقام خون شهدا را می‌گیرد.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید حداکثر تلاش خود را برای گرامیداشت روز شهادت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) تلاش کنند و شیراز باید در تراز آن امامزاده واجب التعظیم نسبت به گرامیداشت روز شهادت اقدام کنند.

آیت الله لطف الله دژکام ادامه داد: انقلاب اسلامی دستاوردهای داشته که باید به این دستاوردها پرداخت این در حالی است که مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی خداگرایی را در مقابل انسان محوری به میان زندگی بشر بازگرداندیم.

وی افزود: اولین حاکمیت دینی بعد از گذشت ٣٠٠ سال انقلاب اسلامی ایران بود و فلسفه ایرانی ما نیز حکومت را به خداوند متصل می‌کرد.

او در خصوص دیگر دستاوردهای انقلاب نیز بیان کرد: استقلال موضوعی دیگری است که انقلاب اسلامی به ارمغان آورد و همانگونه که در قرآن آمده است هیچ کاری نمی‌تواند بر مسلمان حکمرانی کند و اگر در جایی این رخداد روی داد باید با آن مقابله کرد.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ایرانیان همواره مخالف ظلم بوده و هرجا که ظلمی دیده‌اند بر علیه حکمران به پا خواسته‌اند.

وی ادامه داد: آغازگر نهضت انقلاب اسلامی و استقلال ایران آن بود که امام حاضر نبود نیروهای نظامی ایران از دشمنان و آمریکایی‌ها دستور بگیرند و امروز اقتدار ایران به جایگاهی رسیده است که دستور به خروج آمریکا از منطقه می‌دهد.

آیت الله دژکام ادامه داد: جنگ ایرانیان با ظلم و ظالم همواره ادامه داشته و اکنون باید حواسمان به جبهه اقتصاد باشد و رهبری نیز گلایه‌هایی در خصوص خودرو و لوازم داخلی دارند.

وی ادامه داد: برخی مدیران ناکارآمد هستند که شرایطی فراهم شده که برخی ارزهای ۴٢٠٠ تومانی دریافت کرده‌اند ولی به قیمت‌های جهانی می‌خواند کالا را به مردم عرضه کنند که اینگونه مدیران بی عرضه‌اند.

آیت الله دژکام افزود: جبهه فرهنگی نیز یکی دیگر از حوزه‌های است که باید مدیران در آن تلاش کنند مردم همواره با تمامی مشکلات در صحنه بودند اما مدیران قدر این مردم را نمی‌دانند و به مردم محروم ظلم می‌کنند.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: چرا یک قاتل و جانی به خودش اجازه می‌دهد که یک مدافع امنیت جامعه را به شهادت برساند و در علت این رفتار تنها می‌توان گفت که وقتی فرد فکر می‌کند رها شده است اینگونه رفتارها را انجام می‌دهد.

وی افزود: اگر افراد جامعه بدانند که خداوند یک روزی از وی انتقام می‌گیرد هرگز اجازه رفتاری نظیر قتل، کشف حجاب و فروش مشروبات الکلی و … نمی‌کردند.

او ادامه داد: رنسانس اولین گام برای لطمه زدن به باورهای دینی و رهایی انسان شد این در حالی است که این واقعه تاریخی موجب شد مردم از خداوند دور شده و برخی از دانشمندان جهان در تلاش بودند که عصان انسان را در قالب علم معنی کنند.

به گفته این مقام مسئول انسان محوری دارای یک معنا است و خدامحوری نیز یک اصول اساسی است اگر می‌خوایم شهری با ویژگی‌های امنیت پایدار، اقتصادی پیشرو و … داشته باشیم باید انسان شهری خدامحور ایجاد کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها