|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| نوزدهم خرداد

اسرائیل، لبنان را تهدید به بازگشت کرده است/ بهبهانی زندانی فراری در عراق بوده نه مامور وزارت اطلاعات

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز نوزدهم خرداد در مورد شخصی به نام بهبهانی نوشته که برخی رسانه‌ها از او با عنوان مامور وزارت اطلاعات نام برده‌اند.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

اسرائیل، لبنان را تهدید به بازگشت کرده است/ بهبهانی زندانی فراری در عراق بوده نه مامور وزارت اطلاعات

در خانه بودم. برای نمازجمعه فردا و دربارۀ کشورهای ترکمنستان، قرقیزستان و آذربایجان- برای ملاقات‌های فردا - مطالعه کردم و نیز در مورد اصلاح نمایه‌های تفسیر راهنما.

با معرفی [احمد] بهبهانی توسط وزارت اطلاعات که اخیراً با دروغ‌هایش، موج تبلیغاتی علیه ایران راه انداخته است، شرمندگی برای مراکز خبری غربی پیش آمده است. این شخص، سارق مسلح فراری بوده که سال‌ها در عراق بوده و عراق به عنوان زندانی ایرانی، او را تحویل داده و پس از محاکمه به ۱۰ سال حبس محکوم شده و در جریان مرخصی اخیر، باز فرار کرده و به ترکیه رفته و اسمش شهرام است و خود را احمد معرفی کرده است.

در جزایر سلیمان هم وضعی شبیه جزیره فیجی پیش‌آمده؛ با شورش مسلح جمعی. اسرائیل، لبنان را تهدید به بازگشت کرده است. جمعی از خاخام‌های فرقه «نتوری‌کارتا» (ناظر شهر) یهودی به ایران آمده‌اند؛ اینها ضدصهیونیست‌ها هستند و مخالف دولت اسرائیل و معتقدند، یهودی‌ها به خاطر گناهان خود، محکوم به تبعید تا ظهور منجی عالم هستند و نباید دولت و کشور داشته باشند؛ گرچه اینها در آمریکا هستند، ولی مرکزی هم در اسرائیل دارند. اسرائیل از سفر اینها به ایران ناراحت است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها