|

روایت «شبکه شرق» از اقدامات عجیب نماینده دولت در استان فارس؛

با ورود مستقیم استاندار فارس، مدیر حافظیه بازداشت شده و مدیرکل میراث فرهنگی در آستانه برکناری است/ نقض قانون در روز روشن

استاندار فارس به دلیل آنچه «بی‌حجابی» در یکی از مجموعه‌های گردشگری این استان عنوان شده، شخصا موجبات بازداشت مدیر مجموعه را فراهم آورده و همزمان با تخطی از قانون، به دنبال برکناری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس است.

با ورود مستقیم استاندار فارس، مدیر حافظیه بازداشت شده و مدیرکل میراث فرهنگی در آستانه برکناری است/ نقض قانون در روز روشن

صبح دیروز، دوشنبه ۸ خرداد، خبرگزاری وزارت ورزش در گزارشی از برخورد با مدیران فرهنگی استان فارس به دلیل آنچه «بی‌حجابی» خوانده شده، گزارش داد. خبرگزاری برنا این گزارش‌ها را نتیجه «ثبت گزارش‌های مردمی در سامانه مردم‌رسی» عنوان کرده و نوشته: «مدیر کل میراث استان فارس تا اطلاع ثانوی به منظور بررسی های تکمیلی توسط مقام قضایی از حضور در محیط اداری منع شده و‌ مدیر مجموعه مذکور بازداشت شد.» 

این خبرگزاری هیچ اشاره‌ای به جزئیات این برخورد و مقام وارد شده در ماجرا نکرده و مستندات قانونی را نیز عنوان نکرده است. پیگیری‌های خبرنگار «شبکه شرق» نشان داد که اتفاقات امروز در حافظیه شیراز در نتیجه اقدامات مستقیم استاندار فارس است.. 

استاندار فارس همچنین شخصا به دنبال برکناری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس هم هست. همه این اتفاقات ظرف یک نیمروز در شیراز رخ داده، آن هم در شرایطی که اگر قرار بر اجرای مر قانون باشد، استاندار در بهترین حالت، فقط و فقط می‌تواند مانع ورود مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در جلسات شورای اداری شود نه بیشتر. عزل و نصب مدیرکل میراث فرهنگی یک استان، قانونا برعهده وزارت میراث فرهنگی است و استاندار به عنوان عالی‌ترین نماینده دولت در فارس، حق ورود به این حوزه را ندارد. 

مساله بازداشت مدیر مجموعه حافظیه شیراز هم که براساس شنیده‌های خبرنگار «شبکه شرق» با پیگیری‌های استاندار فارس صورت گرفته هم به همین شکل است. استاندار این استان در شرایطی خواستار این اتفاق شده که نه قانون و نه حیطه اختیارات استاندار به او چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. اما باید دید سرانجام اقدامات فراقانونی چه خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها