|

اولتیماتوم یک‌ماهه نماینده ویژه رئیس‌جمهور به طالبان درباره حقآبه: اگر آب باشد و ندهند، برای ایران حجت تمام است

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با بیان این که در مدت یک ماه طالبان باید حقآبه را به ایران دهد، گفت: اگر آب باشد و طالبان ندهد برای ایران حجت تمام است که این مساله جزو حقوق ملت بوده و چگونه باید عمل کند.

اولتیماتوم یک‌ماهه نماینده ویژه رئیس‌جمهور به طالبان درباره حقآبه: اگر آب باشد و ندهند، برای ایران حجت تمام است

به گزارش شبکه شرق، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با بیان این که در مدت یک ماه طالبان باید حقآبه را به ایران دهد، اظهار داشت‌: اگر آب باشد و طالبان ندهد برای ایران حجت تمام است که این مساله جزو حقوق ملت بوده و چگونه باید عمل کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با بیان این که در مدت یک ماه طالبان باید حقآبه را به ایران دهد، اظهار داشت‌: اگر آب باشد و طالبان ندهد برای ایران حجت تمام است که این مساله جزو حقوق ملت بوده و چگونه باید عمل کند.

حسن کاظمی قمی در گفت و گوی تلویزیونی درخصوص پرداختن حقآبه هیرمند از سوی هیات حاکمه افغانستان گفت: اگر طالبان به آنچه می گویند آب، باید در چارچوب معاهده 1351 بدهند اما اگر آبی وجود داشته باشد و ندهند باید پاسخگوی ندادن آن باشند.

وی تصریح کرد: مقامات طالبان می دانند اگر بخواهند در این کشور یک حکومت با ثبات و قوی که در بردارنده همه نمایندگان مردم باشد و این کشور به سمت ساخت، ثبات، استقلال، تمامیت ارضی و شکوفایی برود باید تعامل سازنده با همسایگان داشته باشند، لذا این را متوجه این قصه هستند.

کاظمی قمی همچنین بیان کرد: این که اگر طالبان، آب باشد و ندهند برای دولت جمهوری اسلامی ایران آن وقت حجت تمام است که این مساله جزو حقوق اساسی ملت ایران است و چگونه باید عمل شود.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور درباره این که در چه بازه زمانی باید این اتفاق بیافتد، گفت: باید در طول یک ماه اتفاق افتد.

وی خاطرنشان کرد: اما نکته ای که وجود دارد این است که امروز در افغانستان با حکمرانی که آمده مواجه نیستیم امروزطالبان آمده اند و جمهوری اسلامی ایران در اولین موضع گیری خود به صورت صریح که رهبری هم اعلام کردند دولت ها می آیند و می روند اما مردم برای ما ملاک است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها