|

سمیه کاظمی، خواهر مجید کاظمی در گفت‌وگو با «شبکه شرق»؛

رئیس حفاظت زندان اصفهان گفت ۲ یا ۳ روز قبل از اجرای حکم به ما اطلاع می‌دهند/ او دیشب قسم خورد و گفت امشب حکم اجرا نمی‌شود/ خواسته ما ارائه اسناد مبنی بر دخالت مجید در قتل شهدا است

خواهر یکی از افرادی که در جریان پرونده «خانه اصفهان» به اعدام محکوم شده، خواستار اجرای عدالت در پرونده برادرش شد و از فقدان سند، فیلم و تصویر مبنی بر قتل شهدا توسط برادرش در پرونده خبر داد.

رئیس حفاظت زندان اصفهان گفت ۲ یا ۳ روز قبل از اجرای حکم به ما اطلاع می‌دهند/ او دیشب قسم خورد و گفت امشب حکم اجرا نمی‌شود/ خواسته ما ارائه اسناد مبنی بر دخالت مجید در قتل شهدا است

سمیه کاظمی، خواهر مجید کاظمی که در جریان پرونده موسوم به «خانه اصفهان» به اعدام محکوم شده، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» درباره اخباری که روز گذشته مبنی بر برگزاری آخرین ملاقات خانواده با مجید کاظمی منتشر شد، اظهار کرد: «ما دیروز به ملاقات مجید رفتیم، حال و روحیه‌اش مساعد بود، البته مجید همیشه روحیه مناسبی داشت و ما را دلداری می‌داد و می‌گفت بروید دنبال گرفتن رضایت. نکته قابل توجه برای ما، این بود که دیروز اجازه دادند برادرم و همسرش هم در ملاقات حاضر شوند، در شرایطی که بسیاری مواقع من را هم رد می‌کردند و اجازه ملاقات نمی‌دادند. در ملاقات دیروز بچه‌های ما هم حاضر بودند.»

او درباره انتشار اخباری مبنی بر اجرای قریب الوقوع حکم مجید کاظمی نیز بیان کرد: «دیشب، سر شب بود که ما مطالبی شنیدیم که شاید حکم مجید اجرا شود، این در شرایطی است که ما به دنبال افرادی می‌گشتیم که واسطه شوند و از خانواده شهدا رضایت بگیریم. با شنیدن این اخبار، دلمان طاقت نیاورد و رفتیم مقابل زندان. آنجا اقای نامداری، رئیس حفاظت زندان اصفهان قسم خورد و گفت که امشب خبری نیست و خیالتان راحت باشد.»

خواهر مجید کاظمی با بیان اینکه «رئیس حفاظت زندان در این چند ماه هیچ برخورد بد و تندی با ما نکرده است»، گفت: «رئیس حفاظت زندان اصفهان دیشب به ما گفت که در این چند ماه از من دروغی شنیدید؟ که گفتیم نه. انصافا هم همینطور بود. آقای نامداری حتی دیشب، آن یکی برادرم که آزاد است را کنار کشید و گفت اگر خبری باشد، ۲ یا ۳ روز قبل به خانواده اعلام می‌کنیم.»

سمیه کاظمی درباره جزئیات اتفاقاتی که شب گذشته مقابل زندان اصفهان رخ داده هم بیان کرد: «ما در حال صحبت بودیم که جمعیت مقابل زندان افزایش پیدا کرد. مردم با انتشار اخباری مبنی بر احتمال اجرای حکم اعدام، مقابل زندان امده بودند که برخوردهایی با آنان صورت گرفت. مردم حتی شعار هم ندادند، فقط می‌گفتند ما نگران جوانان مردمیم. ما برای اینکه این برخوردها شدیدتر نشود، مردم را آرام کردیم و به خانه برگشتیم. البته بعد از اینکه خیالمان راحت شد که کسی را بازداشت نکرده‌اند. با این حال یکی از اعضای خانواده ما دیشب تا صبح مقابل زندان بود تا اگر خبری شد، به ما اطلاع دهد.»

خواهر مجید کاظمی با بیان اینکه «زمان اجرای حکم مشخص نیست»، گفت: «وکیل ما گفته که هیچ چیز مشخص نیست و هر چیزی ممکن است. در حکم فقط قید شده که در صورت صلاح‌دید کمیسیون عفو و رضایت خانواده شهدا، یک درجه تخفیف در مجازات در نظر گرفته شود ولی متاسفانه کمیسیون عفو گفتند دیگر به اینجا مراجعه نکنید و به امید عفو نباشید چون مجید ۳ شاکی خصوصی دارد که عمرا رضایت دهند و مدعی العموم (دادستان اصفهان) هم خواستار اجرای حکم است.»

او افزود: «اخذ رضایت خانواده شهدا تنها امید ما بود که دیروز متاسفانه دم غروب، خبرگزاری بسیج فیلمی از مادران شهید حمیدی و چراغی منتشر کرد که گفتند ما هرگز رضایت نمی‌دهیم.»

خواهر مجید کاظمی درباره مطالبه خانواده‌اش گفت: «مطالبه ما ارائه مستندات است. مستنداتی ارائه دهند که برادر من در ساعتی که قتل اتفاق افتاده، آنجا حضور داشته است. تنها مستندات این پرونده، نقل قول‌های دیگران است که یکی می‌گوید من از فلانی شنیدم که مجید بود و دیگری می‌گوید که بهمانی به ما گفت که مجید اینجاست. ما می‌خواهیم مستندی ارائه دهند که این شهدا با اسلحه مجید کشته شده‌اند. ما نه قصد اغتشاش داریم نه هیچ چیز دیگر. نه ضد ولایت هستیم نه هیچ چیز دیگر. فقط دلمان نمی‌خواهد خون برادرمان به ناحق ریخته شود.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها