|

انفجارهای مهیب و آتش سلاح‌های سنگین در خارطوم

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در مناطق مختلف شهر «خارطوم بحری» در شمال پایتخت سودان خبر دادند.

انفجارهای مهیب و آتش سلاح‌های سنگین در خارطوم

به گزارش شبکه شرق، 

خبرنگار الجزیره از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه «کافوری» و حوالی دو منطقه «شمبات» و «الصبابی» واقع در خارطوم بحری در شمال خارطوم پایتخت سودان خبر داد.

بر این اساس، دود زیادی در این مناطق دیده شد.

شبکه الجزیره صبح امروز نیز اعلام کرد که درگیری های مسلحانه با سلاح سبک و سنگین در منطقه «شمبات» واقع در شمال خارطوم روی داده است.

خبرنگار الجزیره همچنین از شنیده شدن صدای انفجار در محوطه کاخ ریاست جمهوری در پایتخت سودان خبر داد.

معاون فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع نیز در گفت وگو با این شبکه قطری اعلام کرد که حمیدتی نبرد سیاسی و نظامی در میدان را اداره می کند و ما دستورات را از او می گیریم.

وی مدعی شد که همچنان بر پایگاه های خود در کاخ ریاست جمهوری، رادیو و تلویزیون و فرودگاه خارطوم سیطره داریم.

معاون فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع در ادامه گفت که از معاون رئیس پلیس خواستم که به عنوان یک طرف درگیری وارد کار نشوند و او تاکنون پاسخ نداده است.

وی تاکید کرد: ما اکنون نیروهای ذخیره مرکزی را به عنوان دشمن خود می دانیم و همچنان با نیروهایی که از مناطق دیگر برای تقویت ارتش اعزام می شوند، مقابله می کنیم.

این فرمانده نظامی همچنین عملیات غارت بانک ها را کار عناصر نظام برکنار شده عمر البشیر دانست.

خبر دیگر از سودان نیز حاکی است که برنامه جهانی غذا عملیات خود در سودان را پس از تعلیق موقت از سرگرفت.

شبکه خبری المیادین  اعلام کرد که لحظاتی پس از تمدید آتش‌بس در سودان درگیری‌های مسلحانه در اطراف کاخ ریاست جمهوری سودان در مرکز خارطوم پایتخت این کشور ازسرگرفته شد.

درگیری‌ها در خارطوم درحالی از سرگرفته شده که روز گذشته نیروهای پشتیبانی سریع در بیانیه ای اعلام کرد در پاسخ به درخواست های داخلی، منطقه ای و بین المللی و به منظور باز کردن گذرگاه های انسانی و تسهیل در حرکت شهروندان و اتباع خارجی مقیم برای تهیه نیازمندی های خود یا رفتن به مناطق امن، با آتش بس ۷۲ ساعته موافقت می کند.

نیروهای پشتیبانی سریع مدعی شدند که در طول دوره برقراری آتش بس، بارها با حمله های کودتاگران(ارتش) مقابله کرده که این خود نشانه آشکار حیله گری آنان است.

این درحالی است که ارتش سودان متقابلا نیروهای پشتیبانی سریع را به نقض آتش بس متهم می کنند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها