|

اپوزیسیون از اردوغان پیشی گرفته است

«نظرسنجی‌های جدید از روند انتخابات ترکیه نشان می‌دهد که کمال قلیچ‌داراوغلو، نامزد ریاست‌جمهوری اپوزیسیون ترکیه، بیش از 10 درصد از رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان پیشی گرفته است.

اپوزیسیون از اردوغان پیشی گرفته است

به گزارش شبکه شرق، 

نتایج نظرسنجی‌ها از روند انتخابات ترکیه حاکی است که در حال حاضر «اپوزیسیون این کشور از اردوغان پیشی گرفته است».

به گزارش شفقنا، رویترز می گوید: «نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که کمال قلیچ‌داراوغلو، نامزد ریاست‌جمهوری اپوزیسیون ترکیه، بیش از 10 درصد از رئیس‌جمهور رجب طیب اردوغان پیشی گرفته است».

بر اساس این نظرسنجی‌ها، همچنین در رقابت‌های پارلمانی، بلوک اپوزیسیون موسوم به اتحاد ملت، حداقل شش امتیاز از حزب عدالت و توسعه (AKP) اردوغان و متحدانش پیش است و حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) طرفدار کردها نیز بیش از  10 درصد آرای این نظرسنجی را به خود اختصاص داده است.

اردوغان که اخیرا به دلیل بحران تورم و افزایش هزینه‌های زندگی، کاهش محبوبیت خود در جامعه ترکیه را تجربه می‌کند، با بزرگترین چالش در برابر حکومت 20 ساله خود مواجه است. زلزله‌ی اخیر و مصائب آسیب‌دیدگان زلزله ماه گذشته نیز در کاهش وفاداری به حزب عدالت و توسعه در مناطق زلزله‌زده تاثیرگذار بوده است.

انتخابات 14 ماه مه 2023، نه تنها رهبر آتی ترکیه را تعیین خواهد کرد، بلکه برای نحوه اداره این کشور، رویکردهای اقتصاد آن و نقشی که ممکن است برای کاهش درگیری در اوکراین و خاورمیانه ایفا کند نیز تعیین کننده خواهد بود.

یادآور می‌شود تا انتخابات ترکیه حدود دو ماه باقی مانده است و باید دید آیا نظرسنجی‌ها تا آن زمان بر همین منوال خواهد ماند یا خیر و آیا اردوغان مجددا قدرت را در اختیار خواهد داشت و یا این کشور شاهد تحولی بزرگ خواهد بود!

 

منبع: شفقنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها