|

کاخ سفید: بایدن هیچ برنامه‌ای برای دیدار با بن‌سلمان ندارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: بایدن هیچ برنامه ای برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در نشست سران گروه 20 در نوامبر ندارد و هیچ تغییری هم قریب‌الوقوع نیست.

کاخ سفید: بایدن هیچ برنامه‌ای برای دیدار با بن‌سلمان ندارد

به گزارش شفقنا، مشاور امنیت ملی بایدن در مورد رویکرد او در قبال عربستان سعودی صحبت کرد.

به گزارش  رویترز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه گفت: جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در ارزیابی مجدد روابط با عربستان سعودی «روش‌مند» عمل خواهد کرد، اما گزینه‌ها شامل تغییراتی در کمک‌های امنیتی به این تولیدکننده بزرگ نفت هم خواهد بود.

سالیوان که با شبکه سی‌ان‌ان صحبت می کرد افزود: بایدن هیچ برنامه ای برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در نشست سران گروه 20 در نوامبر ندارد و هیچ تغییری هم قریب الوقوع نیست.

آمریکا به خاطر همکاری عربستان با روسیه در کاهش تولید نفت در اوپک پلاس آن هم در میانه جنگ اوکراین، تحریم‌های مسکو و تلاش روسیه برای کاهش جریان گاز به کشورهای اروپایی، به شدت از ریاض عصبانی است. هفته پیش بایدن گفته بود این تصمیم ریاض تبعاتی برای هیات حاکمه سعودی در پی خواهد داشت.

سالیوان افزود: بنابراین رئیس‌جمهور سریع عمل نمی‌کند، او روشمند و استراتژیک عمل می‌کند و وقت خود را صرف مشورت با اعضای هر دو حزب خواهد کرد، همچنین فرصتی برای کنگره فراهم می‌کند تا مشاوره خود را به رییس جمهور برسانند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها