|

رایزنى وزیر خارجه قطر با مقامات ایرانى و آمریکایى در نیویورک

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز الخلیج اونلاین، در گزارشی به رایزنى وزیر خارجه قطر با مقامات ایرانى و آمریکایى در نیویورک درباره مذاکرات هسته ایى پرداخته است.

رایزنى وزیر خارجه قطر با مقامات ایرانى و آمریکایى در نیویورک

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الخلیج اونلاین، خبرگزاری رسمی  عراق (واع)،المنار و شفق نیوز.

در این میان الخلیج اونلاین، در گزارشی به رایزنى وزیر خارجه قطر با مقامات ایرانى و آمریکایى در نیویورک درباره مذاکرات هسته ایى پرداخته است.

 

شفق نیوز: 

عراق سومین صادرکننده بزرگ نفت به پالایشگاه‌های چین در اوت 2022

 آمارهای اداره کل گمرک چین حاکی از آن است که عراق سومین صادرکننده بزرگ نفت به پالایشگاه های دولتی چین در ماه اوت 2022 بوده است.

 عراق در ماه اوت 2022، 4.317 میلیون تن نفت معادل 31.514 میلیون بشکه و معادل 1.016 میلیون بشکه در روز نفت به پالایشگاه های دولتی چین صادر کرد.

میزان صادرات نفت عراق به پالایشگاه های دولتی چین در این ماه 26.03 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

چین طی 8 ماه و از ژانویه تا اوت 2022، 34.691 میلیون تن معادل 253.244 میلیون بشکه نفت خام از عراق وارد کرد.

میزان واردات نفت خام از عراق طی 8 ماه 2022، شاهد کاهش 5.23 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.

عربستان با صادرات 8.475 میلیون تن معادل 61.867 میلیون بشکه در رتبه نخست بزرگترین صادرکنندگان نفت به چین قرار گرفت.

روسیه با صادرات 8.342 میلیون تن معادل 60.896 میلیون بشکه نفت خام به چین، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

عراق در رتبه سوم بزرگترین صادرکنندگان نفت به چین قرار دارد و پس از آن آنگولا و برزیل، رتبه های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

 

المنار:

 موافقت تهران با تأمین 600 هزار تُن نفت سیاه برای لبنان

پایگاه خبری «المنار»، از موافقت ایران با تأمین 600 هزار تُن نفت سیاه برای لبنان خبر داد.

این پایگاه خبری به نقل از منابع آگاه خبر داد که ایران به هیئت لبنانی مذاکره‌کننده در تهران اعلام کرده که دولت ایران با تأمین 600 هزار تُن سوخت برای لبنان در بازه زمانی 5 ماهه موافقت کرده است.

سفارت ایران در بیروت اعلام کرد که این هیئت لبنانی با مسئولان وزارتخانه های انرژی و نفت ایران رایزنی می کنند.

این هیئت لبنانی درباره کمک به لبنان در زمینه سوخت طبق توافق صورت گرفته با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان و ولید الفیاض، وزیر انرژی این کشور، اصلاح شبکه های برق و ساخت نیروگاه های تولید برق در لبنان رایزنی می کند.

سفارت ایران در بیروت اعلام کرد که نفتکشهای ایرانی حامل سوخت آماده هستند که طی یک الی دو هفته به سوی لبنان حرکت کنند و در بندری که طرف لبنانی مشخص کند، پهلو بگیرند.

 

الخلیج أونلاین: 

رایزنی وزیر امور خارجه قطر با مقامات ایرانی و امریکایی درباره مذاکرات هسته‌ای

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در دیدار با مقامات ایرانی و امریکایی درباره تحولات مذاکرات هسته ای ایران رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه قطر در دیدارهای جداگانه ای در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، رابرت مالی، نماینده امریکا در امور ایران و برت مک گورک، هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی امریکا گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه قطر در دیدار با همتای ایرانی خود، آخرین تحولات مذاکرات هسته ای ایران را بررسی کرد و گفت که امیدوار است تلاش ها و همکاری ها در این خصوص به نتیجه برسد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، در دیدار با مالی نیز تحولات مذاکرات هسته ای ایران و اوضاع منطقه و شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک را بررسی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر همچنین با مک گورک درباره تحولات مذاکرات هسته ای ایران و شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک گفت وگو کرد.

 

خبرگزارى رسمى عراق "واع": 

جزئیات نشست فرماندهان مرزبانی عراق و سوریه

 فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق جزئیات دیدار فرماندهان مرزبانی عراق و سوریه را اعلام و بر وجود طرحی استراتژیک برای تعقیب عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

سرلشگر تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق گفت که نشستی که بین فرماندهان مرزبانی دو کشور برگزار شد مهم بود و در آن مسئولیت ها، همکاری مشترک و تبادل اطلاعات برای کنترل مرزها و جلوگیری از هرگونه تخلف امنیتی و قاچاق بررسی شد.

وی بیان کرد که اقدامات، امکانات و ظرفیت های دو طرف به ویژه اقدامات عراق در کنترل مرزها از طریق ایجاد موانع، سیم خاردار، برج های نظارتی و دو خط دفاعی در مرزها نخست نیروهای مرزبانی و سپس ارتش عراق، از دیگر محورهای بررسی شده در این نشست بود.

الخفاجی تصریح کرد که هماهنگی مشترک و تبادل اطلاعات و تعقیب تروریست ها از دو طرف مرزها نیز در این نشست بررسی شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها