|

غرق شدن یک قایق فلسطینی را در دریای غزه توسط اسرائیل

در بررسى رسانه های عرب زبان، القدس العربی، در گزارشی به غرق شدن یک قایق فلسطینی را در دریای غزه توسط اسرائیل پرداخته است.

غرق  شدن یک قایق فلسطینی را در دریای غزه توسط  اسرائیل

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى، القدس العربی،  موازین نیوز، الحرة و الجزیره.

در این میان   القدس العربی، در گزارشی به غرق  شدن یک قایق فلسطینی را در دریای غزه توسط  اسرائیل پرداخته است.

 

الحرة: 

روسیه سامانه موشکی S-300 خود را از سوریه پس می‌گیرد

شرکت اطلاعات فضایی اسرائیل، روز جمعه 26 اوت 2022، اعلام کرد که روسیه سامانه دفاع هوایی پیشرفته «S-300» را از سوریه به مسکو باز می‌گرداند.

 ImageSat International تصاویری منتشر کرده که نشان می دهد سامانه S-300 واقع در شمال غرب سوریه در هفته های اخیر پس از چندین سال حضور در این منطقه برداشته شده است.

براساس گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، سامانه دفاع هوایی روسیه به بندر طرطوس و از آنجا به بندر نووروسیسک در دریای سیاه منتقل شد و انتظار می‌رود این کشتی جمعه آینده در شهر بندری روسیه پهلو بگیرد.

روسیه در سال 2018 سامانه پدافند هوایی پیشرفته S-300 را به طور رایگان در اختیار ارتش سوریه قرار داد و سه گردان با 8 بمب افکن را علیرغم مخالفت های شدید آمریکا و اسرائیل به رژیم بشار اسد منتقل کرد.

 

الجزیره:

 اخراج 3 متهم جاسوسی برای امارات از وزارت خارجه امریکا

وزارت خارجه امریکا از قطع همکاری با 3 کارمند سابق دستگاه اطلاعات امریکا که متهم به جاسوسی برای امارات بوده‌اند خبر داد.

وزارت خارجه امریکا با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد به موجب این قطع همکاری، این سه نفر به مدت سه سال حق همکاری با هرگونه فعالیت مربوط به صادرات سلاح و فناوری‌های نظامی را ندارند.

این سه کارمند در سال گذشته اعتراف کردند که اعضای یک واحد محرمانه بودند که به «پروژه ریون» (Project Raven) شهرت یافته و به امارات امکان داد که درباره برخی کشورها و فعالان حقوق بشری جاسوسی کند.

آنان همچنین اعتراف کردند که در صادرات تجهیزات پیشرفته دستیابی به اطلاعات در فضای سایبری و نیز ارائه خدمات دفاعی بدون اعلام رسمی از جمله برنامه‌های رایانه‌ای با اهداف اطلاعاتی به امارات همکاری کرده‌اند.

 

القدس العربی: 

اسرائیل یک قایق فلسطینی را در دریای غزه غرق کرد

 قایق‌های اسرائیلی، روز شنبه 27 اوت 2022، یک قایق ماهگیری فلسطینی را در ساحل دریای شهر رفح در جنوب غزه را غرق کردند.

 قایق‌های نیروی دریایی اسرائیل پس از شلیک به سمت قایق‌های ماهیگیری فلسطینی در دریای شهر رفح، یک قایق ماهیگیری را در غرب بندر غرق کردند.

نیروی دریایی اسرائیل روزانه و عمدا، صیادان فلسطینی را هدف قرار می دهد و مانع از انجام فعالیت آنها در دریای نوار غزه می شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها