|

آغاز مذاکرات تجارت آزاد بین شورای همکاری خلیج فارس و بریتانیا

الخلیج اونلاین در گزارشی به آغاز مذاکرات تجارت آزاد بین شورای همکاری خلیج فارس و بریتانیا پرداخته است.

آغاز مذاکرات تجارت آزاد بین شورای همکاری خلیج فارس و بریتانیا

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى، روسیا الیوم، الخلیج اونلاین، الحرة و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

در این میان  الخلیج اونلاین در گزارشی به آغاز مذاکرات تجارت آزاد بین شورای همکاری خلیج فارس و بریتانیا پرداخته است.

 

روسیا الیوم: 

نقض حریم هوایی لبنان توسط 2 جنگنده اسرائیلی

ارتش لبنان از نقض حریم هوایی این کشور در محدوده مناطق جنوبی لبنان و اطراف بیروت توسط جنگنده‌های اسرائیلی خبر داد.

ارتش لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دو جنگنده اسرائیلی در ساعت 22 و 20 دقیقه تا ساعت 23 و 30 دقیقه روز دوشنبه (22 اوت) حریم هوایی لبنان را نقض کردند.

ارتش لبنان تأکید کرده که این موضوع را نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) پیگیری خواهد کرد.

 

الخلیج اونلاین: 

آغاز مذاکرات تجارت آزاد بین شورای همکاری خلیج فارس و بریتانیا

مذاکرات تجارت آزاد بین کشورهای عضو شورای همکاری و بریتانیا امروز دوشنبه آغاز شد و تا 25 اوت ادامه خواهد داشت.

نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری بر اهمیت تقویت روابط کشورهای عضو شورا و بریتانیا در راستای خدمت به منافع مشترک تاکید کرد.

این مذاکرات در راستای اجرای دستورات سران کشورهای عضو شورای همکاری برای تقویت روابط استراتژیک با بریتانیا در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری انجام می شود.

الحجرف، آغاز مذاکرات تجارت آزاد بین کشورهای شورای همکاری و بریتانیا را تحقق عملی بیانیه مشترک امضا شده با وزیر تجارت بین المللی بریتانیا در 22 ژوئیه دانست.

آن ماری ترولیان، وزیر تجارت بین المللی بریتانیا در ژوئیه گفت که مذاکرات تجارت آزاد با کشورهای شورای همکاری را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است حجم تجارت بین کشورهای شورای همکاری و بریتانیا از 40 میلیارد دلار در سال 2022 فراتر رفته است که نزدیک به 27 درصد از آن به عربستان تعلق دارد.

 

الحرة: 

تامین امنیت جام جهانی قطر از سوی پاکستان در مقابل کمک دو میلیارد دلاری دوحه

دولت پاکستان با توافقنامه دوجانبه با دوحه برای تامین امنیت جام جهانی فوتبال 2022 قطر موافقت کرد و این در حالی است که قطر به ارزش 2 میلیارد دلار کمک مالی به پاکستان ارائه خواهد داد.

مریم اورنجزیب، وزیر رسانه پاکستان اعلام کرد که هیئت دولت با پیش نویس توافقنامه ای برای تامین امنیت جام جهانی فوتبال 2022 قطر موافقت کرده است.

وی به خبرگزاری رویترز پیش از سفر امروز شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان به قطر گفت که هیئت دولت با پیش نویس توافقنامه ای که بین دوحه و اسلام آباد امضا خواهد شد، موافقت کرد.

هنوز مشخص نیست این توافقنامه چه زمانی امضا خواهد شد.

دولت قطر برای تامین امنیت جام جهانی 2022 قطر که از 20 نوامبر تا 18 دسامبر برگزار می شود، درخواست داده و ارتش پاکستان پیشنهاد داده است که توافقنامه ای در این زمینه بین دو کشور امضا شود.

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع":

شورای عالی قضایی عراق در پی تهدید آشوبگران صدری فعالیت خود را تعلیق کرد

 شورای عالی قضایی عراق و دادگاه عالی فدرال، طی نشستی که صبح امروز برگزار شد، تصمیم به تعلیق فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال گرفتند.

 در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است که صبح امروز نشستی حضوری و مجازی در پی تحصن آشوبگران جریان صدر در مقابل شورای عالی قضایی که خواستار انحلال پارلمان از طریق ارسال پیام های تلفنی تهدید آمیز برای فشار بر دادگاه عالی فدرال برای صدور حکم انحلال پارلمان هستند، تشکیل شد.

در بیانیه مذکور آمده است که حاضران در این نشست تصمیم گرفتند در اعتراض به این اقدامات غیر قانونی و مخالف قانون و نهادن مسئولیت قانونی هرگونه عواقب این اقدام برعهده دولت و طرف سیاسی حامی آن، فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال را متوقف کنند.

تحصن‌کنندگان جریان صدر در مرحله تازه‌ای از آشوب، خود را به ساختمان شورای عالی قضائی عراق رساندند و در مقابل آن تحصن کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها