|

سفر نخست‌وزیر پاکستان به قطر برای جذب سرمایه

الخلیج اونلاین در گزارشی به سفر نخست وزیر پاکستان به قطر برای جذب سرمایه پرداخته است.

سفر نخست‌وزیر پاکستان به قطر برای جذب سرمایه

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى، شفق نیوز، الخلیج اونلاین، المنار و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

در این میان الخلیج اونلاین در گزارشی به   سفر نخست وزیر پاکستان به قطربرای جذب سرمایه پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: 

سفر نخست وزیر پاکستان به قطر در تلاش برای جذب سرمایه

 شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، در تلاش برای جذب سرمایه گذاری  وارد قطر شد.

دفتر نخست وزیری پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که وی در این سفر بر فرصت های سرمایه گذاری در زمینه های مختلف نظیر انرژی تجدیدپذیر، امنیت غذایی، توسعه صنایع و زیرساخت ها و گردشگری تمرکز خواهد کرد.

پیش از سفر شریف، دولت پاکستان با پیش نویس توافقنامه با قطر برای اعزام نیروی امنیتی برای تامین امنیت جام جهانی فوتبال 2022 قطر موافقت کرد واین در حالی است که قطر به ارزش 2 میلیارد دلار کمک مالی به پاکستان ارائه خواهد داد.

دولت قطر برای تامین امنیت جام جهانی 2022 قطر که از 20 نوامبر تا 18 دسامبر برگزار می شود، درخواست داده و ارتش پاکستان پیشنهاد داده است که توافقنامه ای در این زمینه بین دو کشور امضا شود.

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع":

 مصطفی الکاظمی: دستگاه‌های امنیتی و نظامی حق صدور بیانیه سیاسی ندارند

یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر ضرورت بی طرفی دستگاه‌های امنیتی و نظامی در اختلافات سیاسی، گفت که دستگاه‌های امنیتی اجازه صدور بیانیه سیاسی را ندارند.

رسول، بامداد امروز (چهارشنبه 24 اوت) با انتشار بیانیه‌ای به نمایندگی از مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح، تأکید کرد که نیروهای امنیتی و نظامی عراق به نزاع‌های سیاسی کشیده نمی‌شوند و مسئولیت آنها همواره حفاظت از عراق و قداست خون عراقی است.

این بیانیه افزوده که الکاظمی دستور برخورد شدید با هر عنصر نیروهای امنیتی و نظامی را داده که بر خلاف دستورالعمل‌های مربوط به این مسئله عمل کنند و به همه یگان‌های نظامی و امنیتی دستور داده که عملکرد نیروهای خود را در این زمینه ارزیابی کنند و با متخلفان برخورد قانونی کنند.

در این بیانیه همچنین یادآور شده که دستگاه های امنیتی و نظامی اجازه صدور بیانیه‌های دارای جنبه سیاسی یا هر بیانیه‌ای که نشان‌دهنده عدم پایبندی به ضوابط نظامی و امنیتی معمول باشد را ندارند.

 

شفق نیوز:

استقبال گردشگران عراقی از سفر به لبنان

 لبنان اعلام کرد که میزبان بیش از یک میلیون و 500 هزار گردشگر از 3 کشور بوده که عراق در صدر آنها قرار دارد.

 دولت لبنان اعلام کرد که پس از آن که حدود یک میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی از عراق، مصر و اردن وارد کشور شدند، گردشگری رونق یافت.

دولت لبنان افزود که انتظار می رود این تعداد گردشگر حدود 4 میلیارد دلار ارز وارد لبنان کنند.

گفتنی است شهروندان عراقی گزینه های زیادی برای تفریح خارج از کشور به جز چند کشور همجوار ندارند چرا که گذرنامه این کشور از لحاظ اعتبار و با توجه به محدودیت برخی کشورهای برای صدور روادید برای شهروندان عراقی در رتبه های آخر  قرار دارد.

 

المنار: 

رایزنی نصرالله و نخاله درباره آخرین تحولات غزه و کرانه باختری

 سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین دیدار و گفت وگو کردند.

دو طرف در این گفت وگو، حوادث اخیر در نوار غزه و کرانه باختری را بررسی کردند.

نصرالله و نخاله همچنین نبرد اخیر جهاد اسلامی و اسرائیل در همه سطوح میدانی، سیاسی و رسانه ای را ارزیابی کردند.

آخرین تحولات سیاسی منطقه و نقش طرف های مختلف محور مقاومت طی مرحله آتی از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها