|

پروژه تثبیت ماسه های روان در جنوب عراق

خبرگزاری رسمی عراق "واع" در گزارشی به پروژه تثبیت ماسه های روان در جنوب عراق پرداخته است.

پروژه تثبیت ماسه های روان در جنوب عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى، اسپوتنیک، الخلیج اونلاین، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمی عراق "واع".

در این میان  خبرگزاری رسمی عراق "واع" در گزارشی به پروژه تثبیت ماسه های روان در جنوب عراق پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع": 

آغاز پروژه تثبیت ماسه های  روان برنامه ای برای کمک به کاهش دما در عراق 

اداره مبارزه با بیابان‌زایی عراق ضمن اعلام جزئیات تازه از پروژه تثبیت ماسه های روان در جنوب عراق، از وجود برنامه دیگری برای کاهش دما در کشور خبر داد.

«راویه مزعل»، مدیر کل اداره جنگلداری و مبارزه با بیابان‌زایی در وزارت کشاورزی عراق گفت با تخصیص 3 میلیارد دینار از جانب هیئت دولت عراق برای پروژه تثبیت ماسه های روان در مناطق جنوبی، 500 نیروی متخصص کار در این پروژه را آغاز کرده اند.

وی گفت که اجرای پروژه در سه استان مثنی، ذی قار، قادسیه که کانون اصلی ریزگردها و گردوغبار در کشور هستند آغاز شده و تجهیزات لازم ارسال شده و نیروهای لازم نیز در کارگاه ها مستقر شده اند.

این مقام وزارت کشاورزی عراق اعلام کرد که بر اساس برآوردها لازم است که عملیات تثبیت روی یک میلیون هکتار از خاک عراق اجرا شود اما با توجه به بودجه موجود، کار بر 200 هزار هکتار آغاز شده است.

 

روسیا الیوم:

 فلسطین: هزینه شرمندگی تاریخی آلمان در برابر یهودیان را نباید فلسطینیان بپردازند

احمد المجدلانی وزیر توسعه اجتماعی فلسطین تأکید کرد که ملت فلسطین نباید هزینه شرمندگی تاریخی آلمان در برابر یهودیان را بپردازد.

المجدلانی در واکنش به جنجال رسانه‌های اسرائیلی و غربی بر سر اظهارات «محمود عباس» درباره هولوکاست، گفت که ملت فلسطین هیچ نقشی در هولوکاست یهودی نداشته و خود در آن زمان قربانی استعمار بریتانیا و بعدتر قربانی اشغالگری اسرائیل بوده است.

وی گفت که آنچه آلمان باید از آن شرمنده باشد واژگون کردن واقعیت‌ها و تبدیل قربانی به جلاد و انتقاد از مقامات فلسطینی درباره اینکه از جنایت علیه فلسطینیان سخن گفته‌اند است.

المجدلانی تأکید کرد که دولت آلمان قوانین بین المللی را نادیده می گیرد و به صورت کورکورانه به فضاسازی اسرائیل تن می‌دهد و علت این وضعیت شرمندگی تاریخی‌اش در قبال یهودیان است و این چیزی جز نفاق سیاسی نیست.

 

الخلیج اونلاین: 

توافق عربستان و ازبکستان بر سر توسعه همکاری‌ در همه حوزه‌ها

شوکت میرضیائف،رئیس جمهوری ازبکستان و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بر عزم مشترک خود برای تقویت همکاری و هماهنگی مشترک در قبال مسائل سیاسی و تداوم حمایت از هر آنچه صلح و ثبات در سراسر جهان را به همراه دارد، تاکید کردند.

دو طرف طی این دیدار روابط متمایز بین دو کشور و راه های توسعه همه جانبه آن را بررسی و درباره اوضاع منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

رئیس جمهوری ازبکستان و ولیعهد عربستان بر عزم مشترک خود برای تقویت همکاری و هماهنگی مشترک در قبال مسائل سیاسی و تداوم حمایت از هر آنچه صلح و ثبات در سراسر جهان را به همراه دارد، تاکید کردند.

دو طرف بر سر اهمیت دستیابی به راه حلی جامع و عادلانه برای حل نزاع فلسطین و اسرائیل بر اساس راه حل ایجاد دو کشور توافق و بر حمایت کامل خود از تلاش های سازمان ملل برای دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران یمن تاکید کردند.

افغانستان و لزوم تحقق امنیت و ثبات در این کشور و عدم تبدیل شدن این کشور به پناهگاهی برای گروه های تروریستی و افراطی از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بود.

 

اسپوتنیک: 

دومین حمله راکتی به پایگاه امریکا در شرق سوریه طی هفته گذشته

پایگاه نظامی نیروهای امریکا در میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور، هدف اصابت چند راکت قرار گرفت.

افراد ناشناس روز گذشته پایگاه امریکا در میدان نفتی العمر در سوریه را هدف حمله راکتی قرار دادند.

پایگاه نظامی نیروهای امریکا در میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور، هدف اصابت چند راکت قرار گرفت و پس از آن هواپیماهای امریکایی در آسمان منطقه به پرواز در آمدند.

منابع محلی گفتند که صدای چند انفجار در اطراف این میدان نفتی شنیده شد و پس از آن هواپیماهای شناسایی و جنگنده های امریکایی برای یافتن منبع حمله به پرواز در آمدند و گشت های حفاظت از این پایگاه نفتی نیز حضور گسترده ای داشتند.

این دومین حمله به این پایگاه امریکا در میدان نفتی العمر طی هفته گذشته بود. پیش از این نیز شهرک مسکونی میدان نفتی العمر هدف اصابت راکت قرار گرفته بود که خسارت مادی به همراه داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها