|

توقف همکاری‌های ضدتروریستی مسکو و واشنگتن

یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت: همکاری میان روسیه و ایالات متحده در زمینه مبارزه با تروریسم در حال حاضر متوقف شده‌است.

توقف همکاری‌های ضدتروریستی مسکو و واشنگتن

یک مقام وزارت خارجه روسیه با اشاره به سازنده بودن همکاری های گذشته غرب با مسکو درباره مساله مبارزه با تروریسم، گفت: متاسفانه این همکاری ها به بهانه‌های واهی و به صورت یک طرفه از سوی آمریکا متوقف شده است.

«ولادیمیر تارابرین» رئیس اداره تهدیدات و چالش‌های جدید وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: همکاری میان روسیه و ایالات متحده در زمینه مبارزه با تروریسم در حال حاضر متوقف شده‌است.

تارابرین ادامه داد: واشنگتن به بهانه‌ای غیر واقعی و به صورت یک طرفه نسبت به تعلیق این گفت‌وگوها که در سطوح بالا و تحت نظارت وزرات خارجه های دو کشور برگزار می‌شد، اقدام کرده‌است.

به گفته این مقام روس، این نشست‌ها که در وین و طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ شمسی) برگزار شده است، برای دو کشور بسیار سازنده بود.

رئیس اداره تهدیدات وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه شرایط در ارتباط با اتحادیه اروپا نیز به‌ همین گونه است، گفت: آخرین دور از گفت‌وگو ها میان روسیه و اتحادیه اروپا با موضوع مقابله با تروریسم در اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی(مهرماه سال ۱۳۹۸ شمسی) انجام شد.

تارابرین خاطرنشان کرد: مسکو  با در نظر داشتن این واقعیت که نیاز روسیه به برگزاری این‌گونه نشست‌ها بیش از سایر طرفین نیست در این نشست ها شرکت می کرد و این مساله که غرب به دلیل ترس‌ها و تفکرات نادرست در زمینه اصل برابری در گفت‌وگوها، آمادگی آن‌ها را ندارد، مشکل روسیه نیست.

«اولگ سیرومولوتوف» معاون وزیر خارجه روسیه در ماه فوریه (بهمن ماه) با اشاره به تناقض های موجود میان غرب و روسیه درباره موضوع امنیت، حتی پیش از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، گفته بود نشانه‌هایی از تمایل غربی‌ها برای سرگیری این گفت‌وگوها وجود ندارد.

بنابراین گزارش، سال گذشته مقام های ضد ترور روسیه اعلام کردند که اجلاس‌ ضد تروریسم میان آژانس‌های امنیتی به صورت درون سازمانی انجام می‌شد که بنا به تصمیم آمریکایی‌ها متوقف شده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها