|

از سوی آمریکا؛

طرح درمان نظامیان اوکراینی در جنگ با روسیه تصویب شد

وزارت دفاع آمریکا رسماً طرح درمان نظامیان اوکراینی زخمی‌شده در جنگ با روسیه را تصویب کرد.

طرح درمان نظامیان اوکراینی در جنگ با روسیه تصویب شد

آنگونه که یک منبع آگاه در وزارت دفاع آمریکا به رویترز گفته این طرح اواخر ماه ژوئن (ماه پیش) پیشنهاد شده بود. قرار است مجروحان اوکراینی در بیمارستان نظامی «مرکز پزشکی منطقه‌ای لانداستال» آمریکا در آلمان درمان شوند.

به نوشته رویترز، این اقدام آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که نزدیک به ۵ ماه از عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌گذرد و نیروهای ارتش روسیه در حال پیشروی در مناطق شرقی اوکراین هستند و تقریباً یک پنجم خاک این کشور را در کنترل خود دارند. دولت اوکراین ماه گذشته اعلام کرد که روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نظامی این کشور کشته می‌شوند.

به ادعای این مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود تا کنون هیچ نیروی اوکراینی در بیمارستان‌های نظامی آمریکا درمان نشده‌اند و نیروهای نظامی آمریکا هم به خاک اوکراین نخواهند رفت که نظامیان اوکراینی زخمی‌شده را از این کشور خارج کنند.

بنا بر گزارش رویترز، آمریکا تاکنون به آموزش نیروهای اوکراینی در خاک آلمان مشغول بوده و بیش از ۸ میلیارد دلار کمک امنیتی به دولت اوکراین ارائه داده است.

طرح درمان مجروحان اوکراینی در بیمارستان‌های نظامی آمریکا در شرایطی تصویب می‌شود که با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، واشنگتن و کشورهای غربی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، علاوه بر حمایت‌های سیاسی از اوکراین و اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی پیشرفته در اختیار ارتش اوکراین قرار داده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها